S repasovanými motorkami na Dakar. Není to handicap, říká Michek. Pojedu hlavou, dodává Engel
Na nový ročník slavné dálkové rallye pro všechny motoristické masochisty se chystají i tři motorkáři týmu Orion – Moto Racing Group. Nejvýš z nich byl zatím v Rallye Dakar Martin Michek, který z pěti startů byl už dvakrát desátý. Milan Engel je zase nejzkušenější, jede už pojedenácté. A Martin Prokeš má zkušeností nejméně, chystá se teprve na druhý start.
Pokořit desáté místo by chtěl Michek, kterého v sezoně trápily zdravotní problémy, ale už je v pořádku a chystá se, aby byl připravený co nejlépe bojovat s továrními jezdci.
"Snažím se poučit ze svých chyb. Něco dělat jinak, aby se to trošičku změnilo. Mám nové výcvikové centrum, které mi pomáhá se ještě zlepšit fyzicky. Dělám pro Dakar maximum. Chci být každým rokem lepší a lepší a pokořit tu magickou hranici," vrací se v pořadu Svět motorů na ČT sport k desáté příčce v silné konkurenci továrních jezdců.
"Je jich hodně a mají skvělou přípravu. Viděli jsme je, když řádili v Maroku," vrací se Michek k největším favoritům na dakarský triumf.
Sám se cítí dobře, i když jej dlouho brzdily zdravotní problémy. "Už jsem v pořádku. Problémy skončily a hned navazovala příprava na Dakar, nemohl jsem ale jezdit závody a pak jsem naskočil do přípravy na Dakar," dodává jasně.
Tovární celky mají k dispozici nové modely motorek, zatímco tým Orion Racing, zůstal u loňských modelů, které repasoval.
"Necítím to jako handicap," říká Michek s tím, že tovární týmy jsou schopné mít do tří hodin novou motorku, ale soukromé celky musejí na všechno čekat. "Privátní týmy, které mají nové motorky, tak jsou z toho trochu rozpačité. My ty motorky známe a máme je z devadesáti procent nové," vysvětluje.
I Engel je se strojem, s nímž se chystá na dlouhou trať, spokojený. "Ty starší modely jsou konkurenceschopné, repasované, takže nic nebrání, abychom šlapali i špičkové konkurenci na paty," tvrdí jezdec, který si věří na místo mezi nejlepší dvacítkou v konečném pořadí.
Jede sice pojedenácté, ale nemyslí si, že už o závodě ví všechno. "Překvapit mě může cokoliv, takže jsem plný očekávání," vysvětluje a je v plné přípravě. "Vím, do čeho jdu, ale ještě mě čeká těžká dřina. Hodně toho musím najet na motorce a hodně hodin strávím v posilovně. Chci se na trati pak cítit pohodlně, abych na tom byl zhruba stejně jako loni."
Na Dakaru se nemůže šetřit. "Budu do toho šlapat od první chvíle. Ale loni jsme si museli dávat pozor na benzin, protože kdybychom závodili hned od startu, tak by nám dvacet kilometrů před cílem došel. Pojedu hlavou. Nechci motorku rozbít, ale dovézt ji do cíle," říká Engel.
I benjamínek týmu Prokeš doufá v místo v první třicítce a má natrénováno. "Měsíc po Dakaru jsme měli pauzu, jinak celý rok makáme, takže věřím, že na to máme," říká přesvědčeně.
Ani jeho nemrzí, že nemají k dispozici nový model motorky. "Na té naší zůstal jen rám a víme, že ty nové motorky nejsou testované a mají s nimi problémy," dodává Prokeš.