Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
ISU Grand Prix 2024

Macík před Dakarem: Mechanikům jsme museli oznámit, že pivo mít tentokrát nebudou

Už příští týden startuje slavný závod Rallye Dakar. Tentokrát jej hostí Saúdská Arábie a pro řadu závodníků to znamená krok do neznáma. Zároveň už ale nyní částečně ví, co s sebou tato změna přináší. A tuší, že 42. ročník nebude nic lehkého. ČT sport a web ctsport.cz nabídnou z Rallye Dakar sestřihy a podrobné zpravodajství.

Martin Macík s novým ivecem
zdroj: Facebook/Big Shock Racing

"Tak třeba pivo. Klukům mechanikům jsme museli oznámit, že ho mít nebudou. Alkohol je tam úplně zakázaný," říká Martin Macík. Schvalovat si závodníci museli nechat i oblečení.

Macík letos vypadl v páté etapě, ale pak dokončil závod na druhém místě v kategorii půlmaratonu. "Nemůžu to hodnotit pozitivně. Chtěli jsme ale dojet, takže jsme té možnosti využili, chtěli jsme dokázat, že na to máme," říká zpětně.

Nyní by se měla v rámci závodu představit inovace ve formě žolíka. "Není ale jasný, co to znamená. Pravidla se ještě upravují. Je tu nějaká vybraná skupina jezdců, která ho nebude moci využít, v kamionech je to velká otázka. Nedokázali nám na to odpovědět," doplňuje Macík.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Speciál

Tentokrát pojede s Ivecem, LIAZka podle něj byla materiálově už jinde. "Konstrukce nyní zůstává téměř identická, až na kabinu."

Macík má stejný tým až na mechanika Davida Švandu. "Má dlouholeté zkušenosti jako mechanik kamionů se všemi možnými odvětvími. Rozumí komplexně všemu, je u nás rok a půl."

Také Aleš Loprais, který minule obsadil 5. místo, se představí s novým speciálem – Pragovkou. "Vznikl projekt Praga V4S, zrodilo se krásné auto. Stavěli jsme na osvědčeném konceptu podvozku, jiný je motor, automatická převodovka, rozložení vah. Zapracovali jsme i na tlumení a homologaci máme," popisuje.

V posádce bude mít znalce arabských poměrů Khalida Al Kendiho. "Je to kluk, který zná místní prostředí, dříve dělal v Abu Dhabi Racing WRC koordinátora. Jel jsem s ním Silk Way Rally, doufám, že odvede patřičný výkon," říká Loprais, který by chtěl na Dakaru 2020 dojet ve zdraví a pokud možno na předních pozicích.

Martin Šoltys na Rallye Dakar
zdroj: PR autor: Buggyra media

Martin Šoltys skončil letos v lednu v osmé etapě. "Furt se považuju za začátečníka, byla tam hromada jezdců, kteří první dva tři Dakary ani nedojeli. V Peru to byl těžký Dakar. Já jsem spokojenej, bohužel se stala chyba v autě, ale je to jen technika."

Dakar teď pojede potřetí. "Zkušenosti se pořád sbírají, nejde to nasbírat za rok dva. Pořád je něco nového. První rok jsme jeli tři země, letos jednu. Příští rok jedeme do Saúdské Arábie, tam se to zase kompletně změní a bude to zase těžký."

Loprais to jen potvrzuje: "Afriku mám rád, jedu se do Spojených arabských emirátů rozjezdit na písek. Ročník 2021 by se měl jet i v Emirátech. Písek je tam hodně specifický, jiný než v Jižní Americe. Snáz se tam udělá paradoxně chyba v menších dunách."

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články