Dakar se změní v bitvu navigátorů, tuší Tomášek. Macík s novým strojem vyhlíží Top 5
Když se řekne Martin Macík, většině fanoušků naskočí kamion značky Liaz. Letos však tuto tradici český pilot poruší. Na blížící se Rallye Dakar vyjede s novým strojem značky Iveco a jeho ambice míří vysoko. Tým Big Shock Racing bude mít opět zástupce i mezi motorkami, kde se znovu představí Jan Brabec. Ten se přitom během roku léčil z vážného zranění při testování a málem s ježděním skončil.
"Přiznám se, že když jsem ležel třetí čtvrtý den po pádu v nemocnici v Tunisku, tak jsem byl definitivně rozhodnutý, že končím. Bolest byla fakt velká. Pak jsem ale dostal další morfium, které tam do mě prali deset dnů, a řekl si, že do toho půjdu znovu," přiznal v Praze.
Šestatřicetiletý motocyklista si při pádu ve vysoké rychlosti zlomil nohu, palce na rukou, žebra a kostrč. "Měl jsem sedm zlomenin, hematom v zádech a ztratil jsem asi 1,5 litru krve," řekl Brabec, který má nohu stále zpevněnou šesti šrouby a kulhá. "Stále nemohu propnout nohu. Na motorce mi to ale nevadí. Jen doufám, že nebudu muset na Dakaru chodit," pousmál se Brabec, jenž se chystá na legendární závod potřetí. Jeho maximem je letošní 34. místo. "Cílem pro leden je ale elitní dvacítka," řekl.
Macíka čeká již osmý Dakar, poprvé však neusedne do kamionu Liaz, ale do nově postaveného Iveca. "Na posledním tréninku jsem se v Karlovi cítil fakt dobře. Měl jsem pocit, že sedím na správném místě a všechno je přesně tak, jak má být. Během roku jsme se s novým kamionem sžili a podařilo se nám vše doladit," řekl Macík, jehož základním cílem je soutěž dokončit. "A ideálně v Top 5," řekl.
Příští ročník dakarské rallye se uskuteční poprvé v Saúdské Arábii a pořadatelé slibují, že účastníky čeká návrat k africkým začátkům. "Původně jsem si myslel, že to bude dlouhé a jednotvárné. Že nás budou čekat jen duny, písek a bude se jen měnit tvrdost písku. Když jsem ale viděl některá videa, tak to možná úplně tak nebude," uvedl Macíkův navigátor František Tomášek.
Právě náročná navigace by ale měla výrazně promluvit do výsledků. "Myslím si, že nový ředitel rallye dospěl k tomu, že patnáct dvacet nejlepších je technicky vyrovnaných. Proto rallye připravili jako souboj navigátorů," řekl Tomášek, který uvítal i fakt, že ve vybraných etapách dostanou všichni rozpis trati krátce před startem.