Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP v rychlobruslení 2024/2025

Každý Dakar píše jiný příběh, říká Engel a chce dojet do dvacítky

Sedmička je obecně považována za šťastné číslo. A posedmé se také Milan Engel chystá na motorce podstoupit útrapy Rallye Dakar. Zkušený endurový jezdec měl jako většina startovního pole kvůli pandemii koronaviru omezenou možnost tréninků v lokalitách podobných tomu, co závodníky čeká v lednu v Saúdské Arábii. Přesto věří, že je na Dakar dobře připravený, chce prodat zkušenosti a rád by do nejlepší dvacítky konečného pořadí.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Saúdská Arábie uzavřela hranice, jezdce ale do země pustí

"Na prvním Dakaru mi manažer říkal, ať si závod užiju, dojedu a získám zkušenosti. To se stalo, dojel jsem třicátý. Teď už jedu posedmé a zkušenosti je potřeba prodávat a zužitkovat," řekl Engel.

Dosavadním maximem rodáka z Jablonce nad Nisou je 15. místo z roku 2019. "Od druhého startu jsem si vždy dával za cíl udržet se ve dvacítce. Nevím, zda je reálná desítka, protože obsazení továrních týmů je skvělé a závodníků přibývá. Je těžké se tam udržet, ale není to nereálné. I tentokrát se budu snažit bojovat o Top 20," řekl jezdec týmu Orion Moto Racing Group.

Engel si ale dobře uvědomuje, že na Dakaru se může stát prakticky cokoliv. "Každý Dakar píše jiný příběh. V minulém to nebylo tak, jak jsem chtěl. Měl jsem pár karambolů. Teď jsem zvědavý, co nabídne ten nový," řekl závodník, který bydlí v Josefově Dole.

Slavná soutěž se pojede podruhé v Saúdské Arábii a Engel věří, že organizátoři tentokrát připraví lepší a zajímavější trať. "Poslední Dakar se mi z pohledu struktury trasy vůbec nelíbil, bylo to moc rychlé. Když to srovnám s posledním ročníkem v Peru, tak tam to bylo opačné. Technické," řekl Engel.

Týmový kolega Martina Michka poukázal i na vyšší počet měřených kilometrů, které by měly na účastníky Dakaru čekat. "Minule byl celkový počet kilometrů (včetně přejezdů) přes 5000, teď by mělo být asi 4700 závodních, což je raketa. Bude to hodně náročné," podotkl Engel. Věří, že tentokrát ho na Blízkém východě čekají i náročné technické úseky a nebude záležet jen na maximální rychlosti. "Jsem rád, že se tentokrát pojede v opačném směru. Alespoň to bude jiné. Nemám rád, když etapy poznávám. V Jižní Americe se občas našlo místo, kde už jsem jel," doplnil.

Engel zároveň uvítal snahy organizátorů o zvýšení bezpečnosti závodníků. Motocyklisté poprvé pojedou se speciálními airbagovými vestami, které by jim měly pomoct při pádech. V takzvaném roadbooku budou mít navíc nově označena nejnebezpečnější místa na trati.

"Vítám to. Je to plus, že se organizátor i mezinárodní federace vydali tímto směrem. Airbagové vesty jsem testoval. A i když se to nebude nikomu asi moc líbit, já k tomu mám taky výhrady, tak pokud mi to zachrání život, je to nejlepší, co může být," podotkl Engel. Překvapilo ho ale, že se vesta neaktivovala po pádech. "I tak ale doufám, že mě to případně zachrání," řekl.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články