Lacko si podmanil Hungaroring, po dvou triumfech se přiblížil titulu
Mogyoród - Adam Lacko vyhrál na maďarském Hungaroringu oba nedělní závody evropského šampionátu tahačů a v čele průběžného pořadí seriálu má náskok 58 bodů před Norbertem Kissem z Maďarska. David Vršecký, jeho týmový kolega z Buggyry, dojel v závěrečném víkendovém závodu na třetím místě.
Úvodní jízdu rozhodl už start, po kterém se Lacko dostal před domácího Norberta Kisse, svého největšího soupeře v hodnocení šampionátu. "Pak už jsem ho jen hlídal v zrcátku. Auto fungovalo perfektně," liboval si český jezdec.
A start mu vyšel také v druhém závodu. "Naštěstí jsem se všemu vyhnul. Pořádné drama to nicméně bylo na konci, když najednou nešlo přidat plyn. Že víkend na Hungaroringu dopadne takhle, to jsem opravdu nečekal," konstatoval lídr ME.
Vršecký nejprve dojel devátý, když zápolil s chlazením vozu. Nakonec se však přece jen dočkal stupňů vítězů. "Po startu tam byla mela a podařilo se nám s Adamem prokličkovat, takže jsem se celkem v klidu dostal dopředu. Pak už to bylo o souboji s Gerdem (Körberem, pozn. autora) a Hahnem. Jsem rád, že se mi konečně bedna podařila," uvedl Vršecký.
Další závod ME se pojede příští víkend v Mostu. "Doma se nám tradičně daří, každý rok se nám tam podařilo vyhrát a doufám, že to tak bude pokračovat i letos," vyslovil přání Lacko.
V celkovém hodnocení šampionátu byl 2x třetí a 2x druhý. I proto letos doufá, že poprvé v kariéře usedne na pomyslný trůn. "Byl by to takový zlatý hřeb a konečně by to dopadlo," zakončil s ohledem na svá předchozí umístění.
Závod mistrovství Evropy tahačů v Mogyoródu (Maďarsko):
Třetí jízda: 1. Lacko (ČR/Buggyra) 25:43,116, 2. Kiss (Maď./Mercedes) -0,765, 3. Halmová (Něm./MAN) -5,298, ...9. Vršecký (ČR/Buggyra) -25,430, 14. Vojtíšek (ČR/MAN).
Čtvrtá jízda: 1. Lacko 25:54,578, 2. Halmová -4,392, 3. Vršecký -13,291, ...12. Vojtíšek -1:40,212.
Průběžné pořadí ME: 1. Lacko 232 b., 2. Kiss 174, 3. Hahn (Něm./Iveco) 174, ...8. Vršecký 48, 23. Vojtíšek 1.
Pohár konstruktérů: 1. Buggyra Racing 303, 2. Reinert Adventure 279, 3. Iveco Magirus 278.