Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
ISU Grand Prix 2024

Evropský titul by byl zlatým hřebem kariéry, řekl lídr šampionátu Lacko

Praha - Po 4 závodech z 9 kraluje český jezdec Adam Lacko seriálu mistrovství Evropy tahačů. Před pokračováním sezony na maďarském Hungaroringu vede celkové hodnocení s náskokem 43 bodů. O aktuálním ročníku, čínském "hostování", lásce k motoristickému sportu i blížící se dovolené hovořil v dalším vydání pořadu Svět motorů - speciál. 

Adam Lacko
zdroj: ČTK autor: Hájek Ondřej

V polovině sezony hájí dvaatřicetiletý závodník náskok před Norbertem Kissem z Maďarska a míří za prvním titulem evropského šampiona v kariéře. Loni se o titul přetahoval pouze s německým rivalem Jochenem Hahnem, letos je situace podstatně vyrovnanější.

"Loni to bylo opravdu o tom, komu z nás vypadne dříve technika, což se bohužel stalo mně v Zolderu. Letos je nás v popředí pět a tím pádem si všichni sbíráme body navzájem," hodnotil Lacko. "Zrychlovat se snažíme stále, ale nesmí to být na úkor spolehlivosti. Musíme být opatrní, aby technika vydržela, a nesmíme dělat nějaké extrémní zkoušky," dodal.

Rodák z Čeladné prožívá fantastický rok, který vyšperkoval zejména na německém Nürburgringu, kde vyhrál během víkendu všechny tři závody. "Po letech se mi tam konečně podařilo vyhrát vše a stal jsem se i mistrem Německa, což znamená, že budu mít po příjezdu na okruh své jméno na trati," pokračoval s úsměvem Lacko.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Lacko: Zrychlovat se snažíme stále, ale nesmí to být na úkor spolehlivosti

Po krátké dovolené u moře, kde bude relaxovat a sbírat energii na další maraton závodů, se vedoucí muž hodnocení ME představí v Maďarsku. Na Hungaroringu očekává útok domácího rivala Norberta Kisse. "Norbert zná trať dokonale a loni tam vyhrál vše, co se dalo. Bude nás tedy hodně prohánět. My se budeme muset připravit, aby se mu to nepodařilo."

Následující měření sil ovšem proběhne na mosteckém autodromu a domácí prostředí bude mít český jezdec. "V Mostě se nám tradičně daří, každý rok se nám tam podařilo vyhrát a doufám, že to tak bude pokračovat i letos," vyslovil přání Lacko.

V celkovém hodnocení šampionátu byl 2x třetí a 2x druhý. I proto letos doufá, že poprvé v kariéře usedne na pomyslný trůn. "Byl by to takový zlatý hřeb a konečně by to dopadlo," řekl s ohledem na svá předchozí umístění.

V Číně dominuje Vršecký

Kromě seriálu mistrovství Evropy se Lacko účastní také čínského truckového šampionátu, kde mu před závěrečným podnikem patří druhá pozice. Jednoznačným vládcem je jeho týmový kolega David Vršecký. "David jezdí s naší Buggyrou a vede s naprostým přehledem, já závodím za čínské továrny s čínským vozem a jsem mu v patách," konstatoval.

Ideální scénář je proto nasnadě. Vršecký si podmaní Čínu, Lacko naopak Evropu. "Bylo by to samozřejmě naše přání, aby to tak dopadlo. David má našlápnuto výborně. Já se budu muset ještě snažit, protože nás čeká ještě polovina sezony," uvědomuje si Lacko, jenž během kariéry zkusil řídit téměř vše, co na okruzích lze.

U tahačů nicméně působí nejdéle. "Baví mě skutečnost, že zde člověk hodně závodí a do hlediště chodí spousta diváků. Na německý Nürburgring si normálně nachází cestu kolem 150 až 200 tisíc lidí. Fanoušci ten sport mají rádi a já také," zakončil Lacko.

Adam Lacko v čele závodu
zdroj: ČTK/PR/BUGGYRA media
Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články