Téma týmové režie hýbe F1 i před Velkou cenou Číny
Šanghaj - Před třetím dílem mistrovství světa vozů formule 1 Velkou cenou Číny je velkým tématem týmová režie. Vyvolaly jej události v minulém závodě v Malajsii, po němž jsou na bodu mrazu vztahy mezi jezdci Red Bullu Sebastianem Vettelem a Markem Webberem, na taktické manévry ale došlo v Sepangu i ve stáji Mercedes, kde však Nico Rosberg poslechl a nechal třetí místo Britu Lewisi Hamiltonovi. Právě Rosberg bude v Číně obhajovat loňské vítězství.
Vettel v Malajsii na doporučení vedení Red Bullu nedal a riskantním manévrem v Sepangu Webbera předjel a vyhrál. Německý pilot se pak kvůli nerespektování týmové strategie dostal pod palbu kritiky, týmu se omluvil a napjatou situaci později při pohovoru uzavřelo podání rukou. "Případ je vyřešen a za námi, soustředíme se na závody," mírnil debaty na toto téma šéf Red Bullu Christian Horner. Vztah s týmovým kolegou nicméně Vettel před závodem v Číně označil za "profesionální, ale bez vzájemné důvěry".
Vettel navíc prohlásil, že by se v budoucnu v podobné situaci zachoval stejně. Své počínání v Sepangu nicméně vysvětlil tím, že špatně pochopil pokyny z vysílačky. "Kdybych tomu rozuměl, přemýšlel bych o tom, že nebudu předjíždět, ale zřejmě bych zase jednal takhle, protože Mark si kvůli některým dřívějším událostem nezasloužil, abych projel cílem jako druhý a jemu přenechal vítězství," řekl Vettel. "Po pravdě řečeno jsem nikdy neměl jeho podporu," dodal. Týmová režie už u Red Bullu každopádně nehrozí, stáj se jí po událostech v Malajsii otevřeně vzdala.
Rosberg byl poslušnější pilot, a byť byl zjevně rychlejší než Hamilton, nepouštěl se do větších akcí. "Zapamatujte si to," řekl Rosberg před cílem do vysílačky vedení stáje. A nyní by prý měla přijít odměna za loajálnost, neboť čínský okruh mu sedí, což dokázal loni, když pro stáj Mercedes vybojoval vůbec první vítězství v seriálu. "Loni to byl výjimečný závod a já nevidím jediný důvod, proč by se to letos nemohlo opakovat," prohlásil šéf Mercedesu Ross Brawn. "Víme, že se mu v Číně daří a je tam silný. Ten okruh mu sedí a má moji plnou podporu," ujistil.
Hamilton se na stupně vítězů dostal poprvé od přestupu z McLarenu po skončení minulé sezony a také jemu by okruh v Číně, který klade velké nároky zejména na přední pneumatiky, měl sedět. Už dvakrát tam vyhrál, naposledy v roce 2011, Mercedes tak má z Šanghaje poslední dva vítěze. "Začal jsem v novém týmu lépe, než jsem si představoval," poznamenal Hamilton. "Jsem pozitivně naladěný a kde jinde to prokázat než Číně," uvedl mistr světa z roku 2008.
V McLarenu prožívají špatný vstup do sezony, mistr světa z roku 2009 Jenson Button má jen dva body, ale Šanghaj to má změnit. "Stříbrné šípy" v Číně vyhrály už třikrát. "Je to legrační, ale Čína pro nás vždy znamenala nový start do sezony," uvedl Button, který v Šanghaji vyhrál v roce 2010. Po rychlém odstoupení v Malajsii chce opět promluvit do pořadí Fernando Alonso z Ferrari, čeká se i útok druhého muže celkové klasifikace Kimiho Räikkönena v lotusu, o němž se hovoří jako o možném nástupci Webbera u Red Bullu.