V Malajsii vládl Red Bull, vyhrál Vettel před Webberem
Sepang (Malajsie) - Velkou cenu Malajsie vozů formule 1 vyhrál na okruhu v Sepangu mistr světa Sebastian Vettel z Německa. Triumf vozů Red Bull korunoval druhým místem Australan Mark Webber. Třetí skončil Brit Lewis Hamilton z Mercedesu, který udržel stupně vítězů díky týmové režii před dotírajícím stájovým kolegou Nikem Rosbergem z Německa.
Díky prvnímu letošnímu triumfu se Vettel ujal vedení v šampionátu se 40 body před vítězem předchozí úvodní Grand Prix Austrálie Finem Kimim Räikkönenem (31) z Lotusu, který byl dnes sedmý. Třetí místo patří s 26 body Webberovi.
Sebastian Vettel: "Byl to dlouhý a hodně těsný závod, ale je dobré vědět, že na to máme i letos. Ale přemýšlet v téhle části sezony o titulu je pochopitelně dost brzy. Pro tým to byl skvělý závod a s pneumatikami se nám dařilo víc, než jsme čekali."
Do závodu startoval z prvního místa Vettel před oběma vozy Ferrari, které měly katastrofální začátek. Španěl Fernando Alonso se sice dostal před týmového kolegu Felipeho Massu z Brazílie na druhé místo, ale o vítěze kvalifikace Vettela si poškodil přední přítlačné křídlo.
Trochu nečekaně nezajel po prvním kole do boxů, což se mu zle vymstilo. Křídlo se mu na jedné ze dvou dlouhých rovinek vzpříčilo pod autem a vítěz loňského závodu musel odstoupit. Massa se propadl z druhého místa až na šestou pozici.
Úvod závodu hodně ovlivnily podmínky na trati, na kterou před startem lehce zapršelo a jezdci museli nasadit přechodné pneumatiky. Beton ale rychle osychal a jako první se pro suché pneumatiky vydal v šestém kole odvážně Vettel.
Ukázalo se, že výhoda na suché části je větší než na mokré, tudíž ho ostatní piloti začali následovat. Výborně jel Webber, který se na startu v jednu chvíli protáhl z pátého místa až na druhé a také v první části Velké ceny dosahoval rychlých časů.
Kuriózní situace se odehrály v boxech. Nejprve se zapomněl Hamilton, jenž před sezonou přestoupil k Mercedesu, a omylem projel boxy McLarenu, kde strávil šest sezon. O chvíli později Charles Pic z Caterhamu zatočil ke svým mechanikům brzy, srazil se s Jeanem-Erikem Vergnem z týmu Toro Rosso a oba museli hned vyměnit přední křídla. Dvacet kol před koncem závodu mechanici neupevnili pravé přední kolo Jensonu Buttonovi z McLarenu, který Velkou cenu nedokončil.
Oproti minulému závodu v Austrálii jely výborně mercedesy, Hamilton i Rosberg pronásledovali oba Red Bully a stačili jim, což prokázal Britův úspěšný útok na Vettela. Netrval ale dlouho.
Poklidnější druhou část závodu rozvířily 13 kol před cílem druhé zastávky v boxech u Red Bullu. Webber těsně uhájil vedení před Vettelem a jejich vzájemný souboj zdobil finále Velké ceny. Několikrát se oba předjeli, párkrát na hranici kolize, k níž chyběly centimetry.
Mark Webber: "První část závodu šla hodně dobře a zvolili jsme i dobrou strategii. Po poslední zastávce mi tým řekl, abych šetřil motor, ale Seb to vzal do svých rukou. Já jsem zpomalil a moc na to nešlapal."
Vítězně z elektrizujícího duelu vyšel trojnásobný mistr světa Vettel, nejspíš i díky týmovému nařízení. Webber se s německým jezdcem po dojezdu skoro nebavil a z jeho gest byla jasná velká nespokojenost. Vettel si připsal 27. vítězství v kariéře, čímž vyrovnal bilanci legendárního Skota Jackieho Stewarta. Z aktivních jezdců je lepší jen Alonso s 30 triumfy.
Velká cena Malajsie, závod mistrovství světa F1 v Sepangu:
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:38:56,681, 2. Webber (Austr./Red Bull) -4,298, 3. Hamilton (Brit./Mercedes) -12,181, 4. Rosberg (Něm./Mercedes) -12,640, 5. Massa (Braz./Ferrari) -25,648, 6. Grosjean (Fr./Lotus) -35,564, 7. Räikkönen (Fin./Lotus) -48,479, 8. Hülkenberg (Něm./Sauber) -53,044, 9. Pérez (Mex./McLaren) -1:12,357, 10. Vergne (Fr./Toro Rosso) -1:27,124.
Pořadí MS (po 2 z 19 závodů): 1. Vettel 40 b., 2. Räikkönen 31, 3. Webber 26, 4. Hamilton 25, 5. Massa 22, 6. Alonso (Šp./Ferrari) 18, 7. Rosberg 12, 8. Grosjean 9, 9. Sutil (Něm./Force India) 6, 10. Di Resta (Brit./Force India) 4.
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 66, 2. Lotus 40, 3. Ferrari 40, 4. Mercedes 37, 5. Force India 10, 6. Sauber 4.