Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
BBV po 25 letech

V Malajsii vládl Red Bull, vyhrál Vettel před Webberem

Sepang (Malajsie) - Velkou cenu Malajsie vozů formule 1 vyhrál na okruhu v Sepangu mistr světa Sebastian Vettel z Německa. Triumf vozů Red Bull korunoval druhým místem Australan Mark Webber. Třetí skončil Brit Lewis Hamilton z Mercedesu, který udržel stupně vítězů díky týmové režii před dotírajícím stájovým kolegou Nikem Rosbergem z Německa.

Díky prvnímu letošnímu triumfu se Vettel ujal vedení v šampionátu se 40 body před vítězem předchozí úvodní Grand Prix Austrálie Finem Kimim Räikkönenem (31) z Lotusu, který byl dnes sedmý. Třetí místo patří s 26 body Webberovi.

Sebastian Vettel: "Byl to dlouhý a hodně těsný závod, ale je dobré vědět, že na to máme i letos. Ale přemýšlet v téhle části sezony o titulu je pochopitelně dost brzy. Pro tým to byl skvělý závod a s pneumatikami se nám dařilo víc, než jsme čekali."

Do závodu startoval z prvního místa Vettel před oběma vozy Ferrari, které měly katastrofální začátek. Španěl Fernando Alonso se sice dostal před týmového kolegu Felipeho Massu z Brazílie na druhé místo, ale o vítěze kvalifikace Vettela si poškodil přední přítlačné křídlo.

Sebastian Vettel ve Velké ceně Malajsie
zdroj: ČTK/AP

Trochu nečekaně nezajel po prvním kole do boxů, což se mu zle vymstilo. Křídlo se mu na jedné ze dvou dlouhých rovinek vzpříčilo pod autem a vítěz loňského závodu musel odstoupit. Massa se propadl z druhého místa až na šestou pozici.

Úvod závodu hodně ovlivnily podmínky na trati, na kterou před startem lehce zapršelo a jezdci museli nasadit přechodné pneumatiky. Beton ale rychle osychal a jako první se pro suché pneumatiky vydal v šestém kole odvážně Vettel.

Sebastian Vettel a Mark Webber
zdroj: ČTK/AP

Ukázalo se, že výhoda na suché části je větší než na mokré, tudíž ho ostatní piloti začali následovat. Výborně jel Webber, který se na startu v jednu chvíli protáhl z pátého místa až na druhé a také v první části Velké ceny dosahoval rychlých časů.

Kuriózní situace se odehrály v boxech. Nejprve se zapomněl Hamilton, jenž před sezonou přestoupil k Mercedesu, a omylem projel boxy McLarenu, kde strávil šest sezon. O chvíli později Charles Pic z Caterhamu zatočil ke svým mechanikům brzy, srazil se s Jeanem-Erikem Vergnem z týmu Toro Rosso a oba museli hned vyměnit přední křídla. Dvacet kol před koncem závodu mechanici neupevnili pravé přední kolo Jensonu Buttonovi z McLarenu, který Velkou cenu nedokončil.

Oproti minulému závodu v Austrálii jely výborně mercedesy, Hamilton i Rosberg pronásledovali oba Red Bully a stačili jim, což prokázal Britův úspěšný útok na Vettela. Netrval ale dlouho.

Poklidnější druhou část závodu rozvířily 13 kol před cílem druhé zastávky v boxech u Red Bullu. Webber těsně uhájil vedení před Vettelem a jejich vzájemný souboj zdobil finále Velké ceny. Několikrát se oba předjeli, párkrát na hranici kolize, k níž chyběly centimetry.

Mark Webber: "První část závodu šla hodně dobře a zvolili jsme i dobrou strategii. Po poslední zastávce mi tým řekl, abych šetřil motor, ale Seb to vzal do svých rukou. Já jsem zpomalil a moc na to nešlapal."

Vítězně z elektrizujícího duelu vyšel trojnásobný mistr světa Vettel, nejspíš i díky týmovému nařízení. Webber se s německým jezdcem po dojezdu skoro nebavil a z jeho gest byla jasná velká nespokojenost. Vettel si připsal 27. vítězství v kariéře, čímž vyrovnal bilanci legendárního Skota Jackieho Stewarta. Z aktivních jezdců je lepší jen Alonso s 30 triumfy.

Velká cena Malajsie, závod mistrovství světa F1 v Sepangu:

1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:38:56,681, 2. Webber (Austr./Red Bull) -4,298, 3. Hamilton (Brit./Mercedes) -12,181, 4. Rosberg (Něm./Mercedes) -12,640, 5. Massa (Braz./Ferrari) -25,648, 6. Grosjean (Fr./Lotus) -35,564, 7. Räikkönen (Fin./Lotus) -48,479, 8. Hülkenberg (Něm./Sauber) -53,044, 9. Pérez (Mex./McLaren) -1:12,357, 10. Vergne (Fr./Toro Rosso) -1:27,124.

Pořadí MS (po 2 z 19 závodů): 1. Vettel 40 b., 2. Räikkönen 31, 3. Webber 26, 4. Hamilton 25, 5. Massa 22, 6. Alonso (Šp./Ferrari) 18, 7. Rosberg 12, 8. Grosjean 9, 9. Sutil (Něm./Force India) 6, 10. Di Resta (Brit./Force India) 4.

Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 66, 2. Lotus 40, 3. Ferrari 40, 4. Mercedes 37, 5. Force India 10, 6. Sauber 4.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články