Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Panorama

Synka s Podrazilem čeká na ME ve Varese na dvojskifu první společný start

První společný start, který hodně napoví o průběhu letošní sezony, čeká příští týden Ondřeje Synka a Jakuba Podrazila. Na mistrovství Evropy ve Varese se představí na dvojskifu a i podle výsledku se rozhodnou, zda budou společně usilovat o start na olympijských hrách v Tokiu. 

Je nám líto, video expirovalo.
Synek s Podrazilem pilují formu před ME

Pětinásobný světový šampion Synek se na spolupráci s Podrazilem domluvil již před rokem, v minulé sezoně však nakonec nikde nestartovali.

Řada závodů byla zrušena kvůli pandemii koronaviru, na podzimní kontinentální mistrovství Synka nepustily zdravotní problémy. "Dá se říct, že jsme se po roce a půl vrátili do reprezentace," pousmál se Synek.

"Loni jsme neabsolvovali ani jeden závod, jen testovací závod v Račicích, který dopadl hodně dobře. Teď jsme v očekávání, jak to dopadne na mistrovství Evropy. U veslování je to tak, že dokud člověk nejede závod, neví, jak na tom je," řekl osmatřicetiletý veslař.

"Těšíme se, závodní pauza byla dlouhá. Spousta lidí skončila, přišli noví. Doufám, že se nám to povede a pojedeme rychle," přál si Podrazil.

Výsledek na ME hodně napoví, zda má nově složený dvojskif reálnou šanci usilovat o postup na olympiádu. "Pokud se chceme probojovat na olympiádu a být konkurenceschopní, tak bychom se určitě měli dostat do finále a tak jet vyrovnaný závod o přední příčky. To je náš cíl a s tím jsme do toho i s Kubou v loňském roce šli, kdy jsme si nějaká pravidla nastavili," uvedl Synek.

"Já se teď myšlenkami upírám jen k mistrovství Evropy. Co bude poté, si řekneme. Pak je na programu Světový pohár v Chorvatsku a deset dní na to olympijská kvalifikace. Teď je ale hlavní předvést solidní výkon v Itálii," podotkl Podrazil.

Pokud se chtějí kvalifikovat do Tokia, musí si účast vyjet v dodatečné kvalifikaci v polovině května v Lucernu, kde budou ve hře dvě olympijská místa.

"Kdybychom na Evropě jeli někde vzadu, tak si myslím, že bude na zralé úvaze, abych se vrátil na skif. Ve veslování totiž platí, že když člověk nejede, tak nepojede celou sezonu, což už jsem hodněkrát zažil. Většinou se nestane, že by někdo jel poslední, a další závod najednou vše vyhrál. Většinou je výkonnost během sezony konstantní, pokud tam není nějaké zranění," řekl Synek, pro kterého je však dvojskif jednoznačnou prioritou.

"Děláme maximum pro úspěch. Není to tak, že bych měl nějakou vedlejší kolej. Stát se může cokoliv, a kdyby nám to nešlo, je to další varianta," uvedl trojnásobný olympijský medailista.

Nadcházející šampionát bude pro veslaře, a zejména Synka hodně atypický kvůli termínu. Na začátku dubna běžně ještě nezávodí.

"První Světový pohár byl vždy na konci května, takže to pro nás bude opravdu nezvyklé. Na druhou stranu jsme se na soustředění ve Varese rozjezdili relativně rychle a teď už nemáme problém se sveslovaností a frekvencí závodního tempa. Mile nás to překvapilo, že to šlo relativně rychle," řekl Synek, který nedávno zjistil, že loni jezdil s kratším veslem.

"V důsledku technické závady se délka posunula. Pořád jsem se cítil nekomfortně a od té doby, co jsme na to přišli, se mi vesluje mnohem lépe," přiznal.

S Podrazilem už mají za sebou dvě soustředění. V Livignu nabírali na běžkách fyzickou kondici, ve Varese již jezdili i na vodě.

"Oproti minulosti to bylo jiné v tom, že Livigno bylo úplně vylidněné a nebyl tam vůbec nikdo. Užili jsme si to, bylo to super a měli jsme potřebný klid na přípravu," pochvaloval si Synek.

"Dokonce jsme si mohli zajít do restaurace na pivo, což byla oproti Praze krásná změna," pousmál se Podrazil.

V březnu se přesunuli do dějiště ME. "Relativně vyšlo počasí, i když oproti jiným letům byla trošku zimu. I tak jsme ale mohli každý den chodit na vodu," řekl Synek.

Navzdory pandemii mohou čeští veslaři trénovat prakticky bez omezení. "Jen musíme vždy chodit na testy," podotkl Podrazil, který se svým parťákem musí řešit logistické problémy.

"Na soustředění i teď na mistrovství jsme měli letět letadlem, ale bylo to komplikované. Přímé lety zrušili a s přestupy to bylo tak komplikované, že jsme museli jet autem. Je to 800 km, což by nebylo tak hrozné, ale protože je zavřené Německo, bylo to 1150. Samozřejmě, že si se vším poradíme, nejsme slečinky, ale na něco takového nejsme za více než dvacet let kariéry zvyklí," podotkl Synek.

Oba veslaři věří, že roční odklad olympiády i kvalifikace jim pomohou. "Přechod z nepárového na párové veslování, i když se to nezdá, je těžký. Kilometry, které jsme navíc najezdili, jsou pro mě bonusové. Myslím si, že teď už jsem na tom lépe než loni na jaře. Za rok se toho člověk naučí hodně," řekl Podrazil, jenž dříve jezdil s Lukášem Helešicem na dvojce bez kormidelníka.

Po atypickém roce 2020 má za sebou Synek více než roční přestávku. "Samozřejmě, že mě mrzelo, že se olympiáda odložila. Na druhou stranu nikdy ve své 21 let dlouhé kariéře profesionálního sportovce jsem nezažil oddychovou sezonu, nebo že bych si dal rok volno. Dost jsem si odpočal a k tréninku jsme přistoupili spíše udržovací metodou. Někdy od října jsme začali trénovat naplno," řekl Synek.

Zdroj
ČTK, ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články