Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
MS v ledním hokeji mužů 2025

Přípravy na Velkou pardubickou vrcholí, monitorovány budou i stáje

Pardubice - Přípravy na dostihový vrchol roku jsou v plném proudu. Údržbu dráhy v Pardubicích zkomplikovalo organizátorům počasí, především dlouhotrvající sucha. Kvůli bezpečnosti koní i jezdců došlo na trati k několika úpravám, změnou prošla například překážka Velká voda. Podle organizátorů se v rámci příprav zabezpečuje celý pardubický dostihový areál včetně stájí, které podléhají speciálnímu monitoringu. 

Sport
zdroj: ČT4

Na závodišti v Pardubicích v průběhu pátečního dne vrcholily přípravy na hlavní dostih sezony. Na Pardubicku bylo letos velké sucho, travnaté plochy tudíž bylo nutné zavlažovat. "Dá se říci, že od poloviny srpna do konce září tady spadly čtyři milimetry. A to je strašně málo, protože pardubická dráha je většinou na pískovém podkladu, takže voda strašně rychle uteče," popsal nedostatek srážek správce trati dostihového závodiště Jiří Janda.

Organizátoři dráhu denně zavlažovali, aby byla na závod ideálně připravená. Nevyhnuli se ale komplikacím, kdy jim ve studnách začínala docházet voda. Nedostatek srážek potvrdil i Richard Benýšek, předseda představenstva dostihového spolku. Zároveň dodal, že v posledních dnech přišly naopak velmi intenzivní deště.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Pardubice mají problém se suchem, závodiště se musí zavlažovat

"My jsme velice intenzivně dráhu připravovali a kropili, bohužel kapacita studní je taková, jaká je. Začali jsme trošičku propadat panice. Pak ale pršet začalo a jak bývá zvykem, neví, kdy přestat. To znamená, že teď již víme, že dráha bude opravdu těžká," řekl Benýšek.

Vlhkost terénu může ovlivnit celý závod. Pokud je terén rozmáčený, kůň musí v závodě vyvinout větší úsilí. Naopak, když je povrch příliš suchý, tak dráha je tvrdá a kůň dostává více zabrat v oblasti plosek nohou.

Velká voda prošla změnou. Hlavně kvůli bezpečnosti, tvrdí pořadatelé

Pořadatelé i v letošním roce provedli drobné úpravy na překážkách, a to především z bezpečnostních důvodů. V minulosti došlo k několika změnám u Taxisu, tentokrát úpravám podlehla Velká voda.

"My jsme upravili hlavně vodní příkop, protože tam někdy docházelo k úrazům koní, doskoková hrana byla dost strmá. Když kůň doskočil přesně na hranu a smeklo se mu to zpátky, tak došlo k poškození té nohy nebo i ke zlomeninám," popsal důvody úprav Janda. V příkopu je kvůli bezpečnosti umístěna guma, pod kterou je zhruba pěticentimetrová silikonová matrace a koním se tak nesmýkají nohy.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Benýšek: Nechtěli jsme nic podcenit, celé stáje monitorujeme

Důležitou součástí příprav zhruba měsíc před závodem je zajištění bezpečnosti. Zabezpečit celý dostihový areál je podle pořadatelů složité a nelze předejít všem nebezpečím. "Spoustu věcí nelze stoprocentně vyeliminovat. Ale učiníme všechno pro to, aby nedošlo k tomu, že se stane něco nepředvídatelného," řekl Benýšek.

V letošním roce budou speciálnímu kamerovému monitoringu podléhat i stáje. "Nechtěli jsme nic nechat náhodě. Pro jistotu celé stáje monitorujeme. Nechci jít příliš do detailů, abychom neříkali, kde ty kamery jsou. Do stájí je omezený přístup. A i všichni ti, co tam mohou jít, tak jsou o tomto informováni, aby nikdo nezkoušel žádný nesmysl," dodal Benýšek.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články