Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Buly - debata expertů

Macík si zlepšil osobní maximum a přiblížil se otci. Jako tým jsme uspěli, prohlásil

Martin Macík mladší si pátým místem v kategorii kamionů posunul maximum na Rallye Dakar a splnil cíl, s kterým do slavného závodu vstupoval. Zároveň si však uvědomuje, že na sebe vytvořil tlak pro příští rok. Tuší, že se od něj bude očekávat boj o medailová umístění, což bere. Jeho cílem je totiž minimálně překonat nejlepší výsledek svého otce, který byl v roce 2010 čtvrtý. "Jsem si jistý, že se dá bojovat o pódium," řekl.

Martin Macík mladší
zdroj: ČTK autor: Krumphanzl Michal

"Překonat tátu není můj hlavní cíl, kvůli tomu na Dakar nejezdíme. Jde spíš o to, že se popichujeme. Je to otázka mužských eg. Stejně to zůstane v rodině. Když se mi to povede a budeme pak někde ležet zničení, tak mu to dám sežrat, ale s úsměvem," uvedl Macík.

V polovině letošního ročníku to nicméně vypadalo, že by výsledek otce mohl vyrovnat. Dlouho se držel na čtvrtém místě a po osmé etapě postoupil na třetí. Poté však měl řadu technických problémů a klesl až na sedmou pozici, ze které se nakonec posunul na pátou příčku.

"Když jsme byli v polovině třetí, bylo to nádherné a emoce byly velké. Ale všichni jsme věděli, že ještě není konec. Měli jsme před sebou řadu etap, kdy se všechno může změnit, a bylo vidět, že se tak i stalo," konstatoval s nadhledem Macík.

I proto považuje vystoupení na letošním Dakaru za úspěch. "Chtěli jsme do pětky, a to se povedlo. Radost máme i z toho, že Honza Brabec dojel na motorce do cíle a byl nejlepší Čech. Jako tým jsme uspěli," pokračoval osmadvacetiletý závodník.

Je nám líto, video expirovalo.
Svět motorů: Prokop, Macík a další o 40. ročníku Rallye Dakar

Hlavní postava týmu Big Shock Racing dopředu ohlásila, že se nesoustředí na jednotlivé etapy a zaměří se na celkový výsledek. A své rozhodnutí považuje za správné. "Na začátku nebyly naše výsledky nic moc, ale ke konci byly konzistentní. Etapové úspěchy vám Dakar nevyhrají. Můžete být desetkrát vepředu a v 11. etapě přijde velký problém," podotkl Macík.

S podobným přístupem se podle něj dá bojovat i o nejvyšší příčky. "Není to o tom, že člověk musí jet hranu od začátku do konce. Jsem si jistý, že se takhle dá bojovat o pódiové umístění. Já jsem letos dojel párkrát čtvrtý, pátý a najednou z toho bylo třetí místo," řekl nejmladší pilot kamionu v historii Dakaru s tím, že je potřeba mít i štěstí.

"Když pojedete kudlu, budete na špici. Když budete mít štěstí, tak se vám to nerozbije. Pravděpodobnost, že se to stane, je ale strašně malá. My jsme letos v řadě etap na začátku vedli a vím, jak rychle jsme museli jet. A kdybych jel stejně až do cíle, tak auto zničím. Nakumuluje se to. Pořád je to jen technika," uvedl Macík.

Ilustrační foto

Letošní výsledek považuje především za závazek. "Už teď, když jsme jeli Dakar, tak mi otec sdělil, že nepředpokládá nic jiného než Top 5. Když tam přijedete, tak je kolem vás hodně vlčáků. Já nechtěl jít zbytečně do rizika, i proto jsme začali pomaleji. A teď už budu muset říkat, že chci příště dojet na bedně," pousmál se český závodník.

Pořadatelé jubilejního 40. ročníku slavné rallye připravili pro účastníky náročnou trať, což Macík kvitoval. "Byl to nejdrsnější Dakar, který jsem jel. Konečně mu vrátili jméno, jaké historicky měl," upozornil Macík.

Náročnost byla podle něj daná tím, že organizátoři spojili všechny těžké části z minulých let dohromady. "Všechny extrémy jsme zažili i v minulých pěti letech, teď byly dohromady a přidali k tomu velké duny hned od druhého dne," dodal.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články