Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Golfista roku

Loprais řeší dilema: Srdce volí tatru, rozum větší tým

Praha Aleš Loprais se na Rallye Dakar poprvé představil bez kamionu Tatra a čtvrté místo získal za volantem vozu MAN. Až v příštích měsících se ale rozhodne, kam budou směřovat jeho další kroky. Verdikt musí padnout nejpozději v dubnu.

Aleš Loprais
zdroj: ISIFA/EPA autor: Felipe Trueba

"Musím říct, že mě MAN mile překvapil. Nemůžu říct jediné negativum a celý tým fungoval. Drobné technické problémy jsou vždy, ale letos jich bylo minimum a i to nás vyšvihlo nahoru," řekl Loprais po návratu z Jižní Ameriky.

"Pomohla mi i týmová spolupráce. Mohl jsem se starat jen o závod a výsledek. Nemusel jsem řešit nic kolem. To je jediná cesta, jak lze na Dakaru uspět," podotkl Loprais, který v předešlých letech tým kompletně řídil a i přímo při závodě se staral o organizační věci. "Takhle už to nelze dělat," podotkl.

Je nám líto, video expirovalo.
Loprais po Dakaru: Z výsledku jsem šťastný

Jak bude vypadat budoucnost pilota z Frenštátu pod Radhoštem, se rozhodne v příštích měsících. "Určitě je to dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, který u Tatry není. Pokud chceme udolat Kamaz, tak potřebujeme větší tým a piloty, kteří vydrží jet ve vysokém tempu. Budeme to řešit, každopádně jasno musí být do poloviny dubna," uvedl Loprais.

Pětatřicetiletý závodník sice stále prohlašuje, že jej zajímá hlavně vítězství, s letošním čtvrtým místem byl ale nakonec spokojený. I proto, že jej porazily jen tři posádky továrního týmu Kamaz, který má prakticky neomezené ekonomické zajištění. "I když vždycky říkám, že ve finále počítám jenom bednu, tak musím být nohama na zemi. I bramborová medaile je pro nás opravdu úspěch. Musel jsem se sžívat s novým kamionem, s kluky z týmu. Celé to fungovalo perfektně. Jsem za výsledek šťastný," prohlásil Loprais.

Aleš Loprais hledá to nejlepší – Tatra, nebo MAN:

"Nebudu zastírat, že všichni kluci v týmu MAN mají zájem, abych s nimi pokračoval. Srdce volí tatru, rozum volí větší tým. Musím se s tím poprat a budu to řešit, do dvou měsíců musím mít jasno. Budeme mít spoustu mítinků i společné testování, budeme to celé zhodnocovat. Pak se rozhodnu."

Vloni se schylovalo k jeho spolupráci s Martinem Kolomým a Jaroslavem Valtrem, projekt pod hlavičkou Buggyry ale nakonec nebyl realizován. "Momentálně je vše otevřené a padnout to může na všechny strany. Jsou tady tři čtyři lidé, kteří jsou schopni jet tempo jako Kamaz," naznačil Loprais, že by se ani nebránil spolupráci s Nizozemci Hansem Staceyem a Gerardem de Rooyem. "Každopádně k úspěchu na Dakaru potřebujete mít domestika jako na (cyklistické) Tour de France. Někoho, kdo není vidět a je připraven vám pomoci," dodal.

Kamaz? Ten porazíme

Lopraisův tým má momentálně stále k dispozici i kamion Tatra s označením Queen 69, s nímž Aleš Loprais startoval na loňském Dakaru, ale letos jej organizátoři do soutěže s ohledem na technické regule nepustili. Loprais vůz plánuje dále využívat. "Královnu určitě čeká budoucnost. Jezdíme i Silk Way Rallye (Rallye Hedvábné stezky), která by se v budoucnosti mohla jet po stopách Rallye PařížPeking. Je tady i Marocká rallye před Dakarem," naznačil Loprais, že svůj "starý" kamion bude určitě používat dál.

Díky tomu, že letos jel s MANem, může tatru okamžitě začít upravovat. "Normálně bychom teď měli auto na lodi na cestě do Evropy a čekala by nás repase a opravy. Teď je prostor pro testování a vylepšování techniky," řekl Loprais.

Podle něj je k úspěchu potřeba především upravit nastavování podvozku tak, jak to dělá Kamaz. "Oni jej mohou nastavovat z kabiny během etapy. Pokud s nimi chceme jet, musíme jít stejnou cestou, a už na tom pracujeme. Lze to aplikovat na každé auto," uvedl Loprais. Kdyby se tedy rozhodl na spolupráci s MANem, nebyl by to prý problém. "Kamazu se nebojím. Jsem přesvědčený, že je to o strojích a ne o lidech. Věřím, že je porazíme," dodal bojovně.

Zdroj
ČT sport, ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články