Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
58. Rally Šumava Klatovy

Loprais by měl zůstat u MANu, myslí si Kaštan

Praha – Aleš Loprais i v letošním ročníku Rallye Dakar ukázal, že mezi řidiči kamionů patří k nejlepším. Celkově si dojel pro čtvrtou příčku a dlouho zatápěl i silnému triu Kamazů. Tentokrát však ne s Tatrou, ale poprvé v historii s MANem a podle Ivo Kaštana mu nové spojení jenom prospělo. "Bylo na něm vidět, jak je vyrovnaný. Já na jeho místě bych zůstal u MANu," zhodnotil novou kooperaci dlouholetý účastník legendárního závodu.

Aleš Loprais
zdroj: ISIFA/EPA autor: Felipe Trueba

Tatra a Loprais. Spojení těchto dvou jmen již tři desítky let patří neodmyslitelně k sobě. Poprvé se česká značka za volantem s Karlem Lopraisem, legendou Dakaru, na startu objevila už v roce 1986 a Monsier Dakar ji šestkrát dovezl na celkově prvním místě. Od roku 2007 štafetu převzal jeho synovec Aleš, ale v tom letošek nabídl netradiční pohled.

Pětatřicetiletý pilot kvůli nevyhovující tatrovce přesedlal na MAN nizozemské stáje, ovšem i s novým kamionem podával skvělé výkony. Celkovým čtvrtým místem si připsal druhé nejlepší umístění v kariéře na Dakaru a rovněž zaznamenal jedno etapové vítězství.

"Ať by jel Aleš s čímkoliv, tak je jasné, že je nejlepší ze zbytku světa. Kamaz si holt jede svůj závod. Osobně si myslím, že přestup na MAN byla dobrá volba. Ukázal totiž, že je hlavně pilot, a že to umí i bez tatrovky," řekl Kaštan.

Loprais si tradičně kamion upravuje sám a očekává se, že by se příští rok měl k české značce vrátit. Kaštan by mu však doporučil, aby u nizozemské stáje, resp. u MANu i nadále zůstal. "Tatrovek máme na startu hodně. Možná až moc. Já na jeho místě bych pokračoval u MANu. Když jste na startu s technikou, kterou jste si sám postavil, a pořád ten tým musíte trochu organizovat a řídit, je to spousta věcí navíc," myslí si průkopník české motocyklové účasti na Dakaru.

Nové podmínky a větší servis Lopraisovi podle Kaštana přidaly na pohodlí a klidu, což se odrazilo i na jeho výkonech. "Na Alešovi bylo vidět, jak je vyrovnaný. Večer si postaví stan a bez stresu si tam může vlézt. Je to mezinárodní tým, já bych tam zůstal," konstatoval.

Kolomý by mohl brzy šlapat Lopraisovi na paty

V Jižní Americe se v kamionech dařilo i dalším českým jezdcům. Zejména pak Martinu Kolomému, jenž skončil na celkovém sedmém místě. "Je dobře, že Lopraisovi šlapou na paty i ostatní. Martin Kolomý je takový český Colin McRae. Jsem hrozně rád, že právě on je ten český kamioňák. Aleš to s ním bude mít ještě v budoucnu těžké," pochválil Kaštan jednačtyřicetiletého pilota Tatry.

Nevýhodou Kolomého letos byl fakt, že na rozdíl od Lopraise, jemuž pomáhalo v týmu několik jezdců, jel sám. "Na druhou stranu je sestava Buggyry ideální a je vidět, že Martin je i trochu sólista, jemuž situace vyhovuje," řekl Kaštan.

Pochvaly se od něj dočkali jeho nástupci v kategorii motorkářů, kde si nejlépe vedl nováček Ondřej Klymčiw, jenž obsadil při své premiéře celkovou dvacátou příčku. "Zúročila se jeho dlouholetá příprava, dobrá motorka, kvalitní zázemí a také trocha štěstí. Bylo na něm vidět, jak si závod užívá a je naprosto koncentrovaný. Podal naprosto profesionální výkon, jenž byl podržen výsledkem," dodal Kaštan.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články