Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS v ledním hokeji mužů 2024 Česko

Kolomý bude tvrdit muziku, nejvíc fandím Macháčkovi, přiznal Kaštan

Praha – Prology jsou jednou z nejvíce ošidných součástí Rallye Dakar. Myslí si to mnohonásobný reprezentant Ivo Kaštan, přestože na Dakaru zajížděl v úvodních etapách dobré výsledky. V aktuálně rozběhnutém ročníku fandí nejvíce Josefu Macháčkovi. "Pustit se v šedesáti letech mezi dravce se čtyřkolkou, to je velká odvaha," uznal. Podrobné zpravodajství z Rallye Dakar sledujte na ČT sport a webu ctsport.cz.

Martin Kolomý prolétl první etapu v nejrychlejším čase
zdroj: DPPI

"Nemám rád prology, nikdy jsem je rád neměl. Nejste v tempu, rozjetí. Pravdou je, že prolog něco napoví, rozložení výsledků vám může říct, kam kdo patří," uvedl průkopník české motocyklové účasti na Dakaru.

První etapu vyhrál s kamionem Tatra Martin Kolomý. "Máme radost. Martin bude tvrdit muziku," řekl Kaštan. Kolomého týmový kolega Aleš Loprais byl čtvrtý. "Snad mu to půjde," doufal Kaštan. Jeho oblíbenec Macháček byl se čtyřkolkou na trase z Asunciónu do argentinského města Resistencia devátý.

"Musíme věřit smrtelně vážně tomu, že Buggyra je největším favoritem. Tituly Karla Lopraise už jsou trochu zaprášené. Už by to chtělo bednu, chtělo by to double. Věřím tomu, že by to letos mohlo klapnout," řekl Kaštan směrem ke Kolomému a Aleši Lopraisovi.

Perspektiva u týmu je podle něj velká už jen kvůli tomu, že jde o auta stavěná v ČR. "Buggyra je trochu dál," řekl Kaštan. Líbilo by se mu, kdyby pod křídla vzala i auta a motocykly.

Nejrychlejší Kamaz byl překvapivě až na šestém místě. "Kamaz je trochu vyhořelé palivo, evidentně jim schází motivace. Mají to v kapse, malinko si s tím teď neví rady," řekl Kaštan.

Ten v roce 2009 vytvořil dosud nepřekonaný světový rychlostní rekord na Bonnevilleské solné pláni. Na motocyklu typu Honda Monkey jel rychlostí bezmála 100 mil/h.

Kaštan: Největší očekávání jsou u Klymčiwa

Nejlépe z českých motocyklistů začal Ondřej Klymčiw, který dojel na 31. místě. "U něj jsou největší očekávání," řekl Kaštan. Účastníci 39. ročníku slavné soutěže v pondělí absolvovali jen 39 kilometrů měřený úsek.

Někteří jezdci si stěžovali, že jim cestu znepříjemňovaly klouzající pneumatiky, což byl případ třeba Davida Pabišky, který dojel na 45. místě. "Už jsem spíš pamětník. V africkém závodění se jezdil víceméně jeden typ, osvědčená kvalita," řekl Kaštan. Nejdůležitější je podle něj fakt, zda je pneumatika nová, či sjetá. "Doba pokročila. Pneumatiky jsou lepší, nicméně u aut je to alfa a omega," dodal.

David Pabiška na trati dakarské rallye
zdroj: Facebook autor: @barthracing

Nepříjemnosti způsobuje na Dakaru i voda. Motocyklisté si s ní však dokáží poradit, pokud stroj neutopí celý. "To se pak motorky s vodou moc rády nemají. Ale jinak se s tím dá projet hodně. Vymáchat se v bahně nebo sladké vodě je lepší, než to prohánět po solisku," konstatoval.

V 1. etapě však nechce mít problémy nikdo, voda-nevoda. "Vymácháte to a tím ztratíte minuty, což je nepříjemné," řekl Kaštan, jenž na Rallye Dakar startoval poprvé v roce 1996.

Současný Dakar je však z tohoto pohledu přece jen něco jiného, než prology z počátku historie závodu. "Tam byly tuny bláta, napadl sníh…," zavzpomínal Kaštan, který za svou bohatou kariéru vyzkoušel různé stroje, např. Tiger Triumph.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články