Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
MS hráčů do 18 let 2024 Finsko

Kakrda: Dakar dříve a nyní je jako pouštění draků a výzkum NASA

Praha - Pětinásobný účastník Rallye Dakar Josef Kakrda přirovnal úroveň této soutěže v devadesátých letech a nyní jako posun od pouštění draků ke kosmickému výzkumu NASA. Myslí si také, že v příštím roce budou dominovat kategorii automobilů buginy. Kakrda to uvedl v pořadu Dakarské ozvěny.

Josef Kakrda a Pavel Kubíček
zdroj: ČT sport

"Jak tak sleduju letošní Dakar, tak začínám věřit tomu, že příští rok budou nejrychlejší auta buginy. To, co umějí auta s pohonem zadní nápravy v dunách, je až neskutečné. V minulosti neexistovalo auto s pohonem jedné nápravy, které by bylo schopné ty duny projet," řekl Josef Kakrda, který má také zkušenosti s konstrukcí závodních automobilů.

"Podařilo se mi postavit konkurenceschopné auto, ale problém je v tom, že pak nemáš kapacitu auto přidržet dál při životě. Dnešní systém je takový, že koupíš hotové auto, protože tým, který auto vyvinul, k němu má sortiment náhradních dílů a nemusíš dál nic vyvíjet," popisuje Kakrda.

Problémy s provozem vlastního závodního auta popsal také motocyklový závodník a expert ČT Pavel Kubíček: "Udělat sám o sobě auto s dnešními možnostmi a s tím, jak je svět globalizovaný, asi takový problém nebude, protože se všechno opíše a koupí, ale ten provoz a další práce s autem je opravdu hodně drahá záležitost a člověk na to má vlastně takovou malou továrnu."

"Ta továrna je hodně velká a vezměte si, jaká je kilometráž toho závodu, na který je auto připravené, a to auto najezdí tak zhruba třikrát až čtyřikrát tolik při testech a vývojových pracích," dodal Kakrda.

Josef Kakrda srovnal, jak hodně se technika změnila od let, kdy začínal se závoděním. "Srovnám to jako spolek pro vypouštění draků proti kosmickému výzkumu NASA. Tam je nebetyčný rozdíl. My když jsme jeli s tím Land Roverem, tak to byl rychlý traktor, který uměl v terénu jet trochu rychleji. Pouštění draků je sice zábavnější, ale dnes je bohužel vše o komerci, takže je potřeba dosahovat i určitých výsledků, abys mohl oslovit další sponzory," uvedl Kakrda.

"Dříve se to jezdilo jako maraton, dnes se závody deklasovaly na sprint na jeden den, kde vlastně to auto na druhý den je připravené od toho zázemí a od toho týmu, který se o něj stará. Ráno je to de facto nové auto. My jsme si dříve postavili auto, se kterým jsme dojeli na start do Paříže, pak jsme jeli do Marseille, odkud nás loď převezla přes moře do Tripolisu. V Tripolisu jsme začali závodit, skončili jsme v Dakaru a s tím samým autem jsme se vrátili domů," uzavřel Kakrda.

Je nám líto, video expirovalo.
Dakarské ozvěny
Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články