Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
V šachu

Věřím, že Salač v příští sezoně ukáže, že je fakt rychlý, říká Hanika a myslí na superbiky

Sezona MotoGP, jejíž závody podstatně ovlivnila pandemie koronaviru, skončila o víkendu v Portugalsku a poslední zbylý český zástupce mezi světovou elitou Filip Salač ji po pádu v kvalifikaci prožíval v nemocnici. Osmnáctiletý jezdec s velkým talentem i ambicemi ale ve své druhé sezoně nesplnil představy, s nimiž do ní šel. To bylo jezdit pravidelně do desítky a občas se podívat na stupně vítězů. Realita byla daleko skromnější: jedno osmé, jedno deváté místo a s třiceti body 21. příčka v konečném pořadí.

Karel Hanika
zdroj: ČTK autor: Václav Šálek

Stejnou cestou vyrazil před Salačem už dříve i Karel Hanika, jenž přišel do šampionátu jako vítěz Rockies Cupu, který je startovní dráhou pro budoucí šampiony – jenže strávil v seriálu tři roky a výrazný úspěch se nedostavil.

"Ten šampionát je neskutečně vyrovnaný, motorky ve špičkových týmech jsou na velmi dobré úrovni vlastně všechny, takže vy nemáte žádnou výhodu. Spíš jen nevýhodu, že jste Čech a nemáte třeba takové podmínky pro trénink nebo nemáte takový talent," vzpomíná na tvrdé časy v Moto3 Hanika. "Musíte do toho dávat víc než ostatní, ale ani to ještě nemusí stačit – sám vím, co to obnáší," dodává vytáhlý chlapík s tím, že prosadit se je těžší, než se na první pohled zdá.

Ale svému mladšímu následovníkovi věří dál: "Pořád si myslím, že Filip má na to, aby ještě v příští sezoně ukázal, že je fakt rychlý." Hanika by Salačovi poradil, aby v zimě dal do tréninku úplně všechno.

"Zapracovat na fyzičce i na rychlosti. Aby byl stoprocentně připravený na start nového ročníku a pokusit se s týmem, v němž zůstává, vylepšit strategii. Aby vždycky už od pátku jezdil tak, aby si vylepšoval pozici na startu. Protože když nevycházejí tréninky ani kvalifikace, tak se to samozřejmě odráží na výsledcích."

Na dotaz, jak vidí Hanika fakt, že Tony Arbolino, druhý člen Salačova týmu Rivacold Snipers, skončil v konečném hodnocení šampionátu druhý, zatímco český mladík, který je jen o rok mladší, daleko za ním, odpověděl jasně.

"Sice nevím, jak to přesně v jejich týmu funguje, ale z toho, co jsem zažil já, vím, že týmy jsou často rozdělené na jedničku a dvojku. Já byl dvojka. Nedá se sice říci, že by vás odstrkovali, ale veškerá pozornost a lepší lidi v týmu jdou za jedničkou. Takže i když máte třeba stejný materiál, tak k sobě dostanete přece jen horší lidi. A protože v dnešní době je to hrozně vyrovnané, tak i nejmenší detaily dělají velké rozdíly," přidává svůj pohled na věc.

Pro Salače by tak mohlo být dobrou zprávou, že jeho úspěšnější italský kolega míří do silnější kubatury Moto2 a on by se mohl stát ve svém týmu číslem jedna.

"Tím, že je v týmu už druhý rok, si myslím, že má na to, aby se stal jedničkou, ale uvidíme, jak to bude před sezonou – tam se rozhodne, i když to třeba není oficiální," popisuje čtyřiadvacetiletý závodník, jak to v nejsledovanějším motorkářském seriálu světa funguje.

Sám Hanika o návratu do silničního šampionátu neuvažuje. "Nemám patnáct milionů a to mě dělí od mistrovství světa. Je to o penězích," vysvětluje muž, který nyní jezdí kategorii závodů Endurance, což je po MotoGP a superbicích třetí seriál v hierarchii motocyklových závodů, který nemá takovou tradici jako oba jeho největší konkurenti.

"V Endurance jsem se prosadil do továrního týmu," konstatuje spokojeně, ale přiznává, že by přece jen rád jezdil MS superbiků. Ale... "Když si uvědomíte, že v MotoGP je necelých devadesát míst, v superbikách dalších šedesát a v obou dohromady jezdí osmdesát Španělů a čtyřicet Italů, tak už zbývá jen zhruba dvacet míst pro ostatní, ale když máte výkonnost, tak věřím, že se to dá i bez peněz," říká.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články