Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
FK Chrudim - SK Interobal Plzeň

Ještě nejsem úplně na limitech motorky, říká Salač a těší se do Silverstone

Kroutí ve světovém šampionátu silničních motorek první sezonu v kategorii Moto2 a v minulém závodě v Assenu poprvé skončil v nejlepší desítce. O to víc se Filip Salač těší na příští závod v anglickém Silverstone. "Je to hodně těžký a hodně dlouhý okruh, ale mám to tam rád," říká s tím, že by chtěl v Anglii navázat na Assen.

Filip Salač
zdroj: ČTK/PR autor: Autoklub ČR

V Assenu mu totiž poslední závod, v němž skončil desátý, zvedl sebevědomí. "Konečně se zadařilo, celý víkend od tréninků přes kvalifikaci po závod. Věřím, že mi to pomůže psychicky a posune dopředu," tvrdí dvacetiletý jezdec, který je v šampionátu jediným Čechem.

Je spokojený i s tím, že vývoj sezony odpovídá plánu, s nímž do ní šel – osahat si novou motorku, zvyknout si na závody v silnější kubatuře a postupně se zlepšovat. "Je to tak. Konečně začíná fungovat i to, že drží technika. Pak můžeme odjet celé tréninky a využíváme každou minutu," přitakává spokojeně s odkazem na celý tým.

Je nám líto, video expirovalo.
Salač dojel v Assenu desátý a připsal si nejlepší výsledek v Moto2

Ale s novým strojem se talentovaný mladík, o němž kdysi někdo řekl, že by uměl závodit i na koštěti, ještě úplně nesžil. "Už jsem si na ni zvykl, ale ještě to není úplně to, co by to mělo být. Ještě nejsem na jejích limitech. A to je jenom o zkušenostech, které postupně získávám," dodává.

Závody v moto dvojkách mají svá specifika, na něž si také musí závodník zvykat. "Tady je důležité naučit se i šetřit pneumatiky a zvyknout si na váhu. Startujete s plnou nádrží a ta motorka je postupně lehčí a lehčí, zároveň se víc sjíždějí gumy. Proto se snažím využít tréninky k rychlému kolu a naladit motorku na závod," dodává.

Už ale myslí na dvanáctý díl šampionátu, který se jede 7. srpna v Silverstone, a hned vyjmenovává specifika trati. "Kvůli délce je tam těžké zajet rychlé kolo, když uděláte chybu na začátku, tak čekáte přes dvě minuty, abyste měl šanci na další rychlý čas. V tom je to jiné než traťě, které jsme jezdili dosud," říká s vírou, že i na téměř šestikilometrovém britském okruhu dokáže navázat na umístění v Assenu.

Suzuki v MotoGP končí

Suzuki po sezoně opustí motocyklové mistrovství světa MotoGP. Japonská značka oznámila, že se na odchodu dohodla s promotérem šampionátu. Suzuki o úmyslu odejít z MotoGP informovala už v květnu. Důvodem bylo omezení nákladů kvůli ekonomické situaci a přípravě na změny, které v nejbližších letech automobilový průmysl čekají.

Salače mrzí zrušení Velké ceny v Brně, které byla odebrána licence pro MotoGP kvůli horšímu povrchu, ale určitou logiku v tom nachází.

"Na agenturní ježdění a na tréninky, které tam jezdím, to stačí. Ale určitě tam není tak dobrý povrch jako na ostatních tratích pro MS. Ani ne kvůli přilnavosti, ale spíš tam je dost hrbolů, na nichž se hodně padalo. Byly tam velké škody a týmy si na to stěžovaly," vrací se ke zrušení závodu, jenž v létě tradičně lákal do Brna přes dvě stě tisíc diváků.

A jak vidí zbytek testovací sezony, která má dvacet závodů? "Ještě bych se určitě chtěl podívat do nejlepší desítky a hlavně pravidelně dojíždět. To je můj cíl," vysvětluje na závěr.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články