Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Branky, body, vteřiny

Je to trapné, řekl Salač k virtuálním závodům. A jestli se letos ještě pojede? Vůbec netuším

I motorsport má nyní pevně sešlápnutou brzdu v důsledku koronavirové pandemie, a tak se pokouší přepnout alespoň do virtuální reality. O víkendu usedlo deset jezdců královské MotoGP každý někde jinde k playstationu a odjeli šestikolový závod v Mugellu alespoň na počítači. Ne všichni jsou ale z podobného náhradního programu nadšeni. Jediný český účastník seriálu mistrovství světa silničních motorek Filip Salač to dokonce považuje za trapné.

Filip Salač
zdroj: ČTK autor: Václav Šálek

Na okruhy podobně jako jeho soupeři v současnosti nemůže, úplně bez motorky ale Filip Salač ani v době koronaviru nevydrží.

"Zrovna se jedu projet na krosce někam mimo, abych měl aspoň pocit té motorky," vysvětloval do telefonu osmnáctiletý závodník, který se připravuje alespoň takhle mimo oficiální tratě, které jsou nyní zavřené.

Názor na víkendový "jako závod" má jasný: "Viděl jsem to, je to trapný," řekl bez rozmýšlení. "Nic to nemá společného s motorkama ani s kvalitou jezdců," dodal mladík s tím, že podobné závody nemají význam.

Nyní čeká, jak se situace vyvine a kdy bude moci opět reálně závodit, ale zprávy nemá žádné, natož pozitivní. "Nemám žádné informace, možná, že vy toho víte víc než já. Vůbec netuším, jestli se letos vůbec ještě pojede," řekl.

V neděli na playstationu zvítězil premiant v kubatuře Álex Márquez, pro něhož to byl v MotoGP vůbec první start, i když jen virtuální. Salač se ale drží svého názoru, že to nemá s jízdou na motorce nic společného.

"Jestli má někdo pocit, že ano, tak říkám jasně – vůbec. Žádný hlubší smysl pro závodníky to nemá, já jsem si to pustil, jen abych věděl, kam vede trať, kde je pravá a levá zatáčka, ale ve finále je pak stejně ta stopáž jinačí," konstatoval. "Ta trať je nakonec stejně jiná, kde jsou psané například brzdné body. Opakuji: s motorkou to nemá nic společného," dodal.

Potvrdil, že na simulátorech se dá jezdit lépe například formule 1. Simulátory totiž poměrně věrně kopírují závodní realitu v kokpitu, ale tohle je podle českého závodníka jinde. "Ten simulátor je na úplně jiné úrovni, taky to není určitě úplně reálné, ale furt je to víc podobné a aspoň mají kde trénovat," dodal.

Simulátory, kde by závodník seděl na motorce, před ním by na displeji ubíhala trať, jako mají třeba závodní automobily nebo cyklisti, podle něho nejsou. "Bohužel nic takového se nedělá," řekl Salač.

Přiznal, že také četl, že by podobných závodů mělo být víc, ale žádnou oficiální informaci o tom nemá. A názor má jasný. "Když už něco, tak bych spíš pustil závod z minulé sezony a nechal bych jezdce, ať si k tomu něco řeknou," naznačil, jakou cestu by v době pauzy viděl radši. "Tohle je fakt o ničem a nikoho to nezajímá," dodal přesvědčeně. "Všichni ti jezdci to měli na háku, byli na telefonech – prostě to nemá význam," tvrdí.

I když jedno plus přece jen našel. "Na to, aby se člověk mediálně zviditelnil, to může být dobrý a aspoň se ví, že ti jezdci žijou," řekl s úsměvem.

Ovšem přiznal, že sám si někdy před závody trať s několika jezdci projede a baví se o okruhu. "Máme takovou partu, kde hrajeme hry na playstationu," přiznal, ale unešený z toho rozhodně není.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články