Kornfeil chce v Brně uspět, ale výhodu nemá. Trať neznám víc než ostatní, tvrdí
Má na to a rád by se předvedl. Největší českou nadějí před víkendovou Grand Prix České republiky v Brně je Jakub Kornfeil. Pětadvacetiletý závodník z Kyjova je sedmý v průběžném pořadí mistrovství světa silničních motocyklů v kategorii Moto3 a na jihu Moravy má tu největší motivaci podívat se poprvé v sezoně na stupně vítězů.
Ovšem to, že se jede v Brně, nevidí jako svou velkou výhodu. "Za devět let, co jezdím mistrovství světa, jsem tu nejel častěji než ostatní," vysvětluje. "Mám tam najeto víc než ostaní jen v únoru a březnu, kdy vrcholí příprava a já jezdím okolo trati na enduru. Ale na samotném okruhu se vůbec nesvezu," vysvětluje jeden z nejstarších závodníků v nejslabší kubatuře šampionátu. "Ani teď jsem na trati ještě nebyl, dva měsíce před závodem se to ani nesmí," říká, ale těší se moc. "Pro úspěch udělám maximum," dodává.
Závod v Brně je pro Kornefila prestižní záležitostí, kde by taky chtěl člověk uspět víc než doma. "Cíle jsem si přestal dávat, ani v Brně si je nedávám. Ale zato se chci soustředit na kvalifikaci, abych si vyjel start v některé z prvních tří – maximálně čtyř řad. Abych měl kontakt se špicí. Pokud se to podaří, tak věřím, že bych mohl jet v první skupince a poprat se o dobrý výsledek."
Brněnský okruh nepatří mezi jeho nejoblíbenější tratě. "Je hodně rovinatá, není tam nic nepředvídatelného oproti ostatním tratím," popisuje největší česká naděje, jak vidí Masarykův okruh. Ani pro jeho motocykl KTM to není v Brně žádná výhoda. "Ty podvozky, ať už je to Honda nebo KTM, fungují stejně. Bude to o tom, nastavit co nejlíp tlumiče, a hlavně co nejdřív, abychom to měli už ve druhém volném trénku," popisuje, co rozhoduje.
Ve dvou předchozích závodech zajel Kornfeil páté a sedmé místo, ale vždy to musel dohánět po nevydařené kvalifikaci, což rozhodně není ideální. "Hraje se tam na obrovské detaily, strašně důležitá je aerodynamika. Kvalifikace se mi nedaří. Na Sachsenringu jsem nedokázal být rychlý na jedno kolo a v Assenu jsem byl jedenáctý, ale penalizovali mě a z jedenáctého fleku odsunuli na dvacáté třetí místo. Řešíme to s týmem, před každou Velkou cenu vymýšlíme jiné strategie, abychom startovali zepředu," popisuje, na čem je třeba zapracovat.
Závodit ve vedrech, která v současné době v Česku panují, nemá problém. "Je to báječné, vůbec se nepotíme, je těžké se zahřát," říká ironicky se smíchem, ale hned dodává, že mu to moc nevadí. "Jsme na to zvyklí, protože závody se pořádají v létě v Itálii, ve Španělsku a my se v těch teplotách přes třicet stupňů pohybujeme ve velkých rychlostech, takže to nás chladí. Kombinézy jsou perforované a není to tak strašné, jak to vypadá. Nejhorší je to po tréninku, když ještě půl hodiny rozebíráme jízdu s mechaniky v kombinéze v boxu, to ze mě leje a už bych chtěl být ve sprše," popisuje pocit závodníka v letních vedrech.
Vedro ale bude mít vliv na opotřebení pneumatik. "Nastavit motorku tak, aby vydržela celý závod, není jednoduché. Jedna věc je nastavit ji na jedno rychlé kolo a druhá na celý závod."
Čeká se opět vysoká návštěvnost, ale ani závodníci nemají moc šancí opatřit pro své přátele vstupenky. "Jsem limitovaný tím, co dostanu od týmu nebo od pořadatelské agentury. Míval jsem hodně vstupů. Letos minimum. Je to rok od roku těžší. Je to jen pro nejužší rodinu a sponzory, kteří do toho dávají peníze," popsal, kolik může uspokojit svých blízkých.