Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
ESA logistika Tatran Střešovice - FAT PIPE FLORBAL CHODOV

Je to smůla, ale to k tomu patří, konstatoval Mareš po Bohemia rallye

Výhru měl na dosah, jenže nedaleko před cílem ho zastavila závada. Michal Mareš se spolujezdcem Radovanem Buchou Bohemia rallye nedokončili i když před Janem Kopeckým vedli v průběhu poslední rychlostní zkoušky už o téměř devět vteřin. Pak ale praskl stálý převod v převodovce jejich fabie a nadějím byl konec. Mareš je tak v mistrovství republiky druhý právě za Kopeckým o 39 bodů.

Filip Mareš
zdroj: ČTK autor: Václav Šálek

"V poslední rychlostní zkoušce nás nepodržela technika. Není to obvyklá závada, tohle se opravdu nestává často. Je to smůla, ale to k tomu patří," konstatoval věcně jezdec v rozhovoru pro Sportovní zprávy na ČT. Ale přiznal, že to kousal těžce. "V tu chvíli je to smutek a bezmoc, ale na druhou stranu se stávají i horší věci - karambol, větší škody na autě," uvažuje nahlas. "Ale myslím, že jsme předvedli dobrý výkon," řekl k víkendovému závodu.

Do závěrečné rychlostní zkoušky v neděli šli s náskokem 2,5 vteřiny na největšího favorita Kopeckého, ale věděli, že nemohou jet jen na jistotu.

"Je to svazující pocit. Víte, že pokud chcete bojovat o první místo, tak se musíte v první řadě vyvarovat zásadní chyby. Ale Honza Kopecký je mistrem světa v téhle kategorii, takže jsme se museli snažit. Erzeta nám seděla, mezičasy prozrazovaly, že jsme na dobré cestě k vítězství, ale bohužel..."

Je nám líto, video expirovalo.
Mareš: V poslední erzetě nás nepodržela technika

Další body do hodnocení republikového šampionátu sice nezískal, ale pocity má nakonec Mareš pozitivní. "Je doufám viditelné, že se Honzovi výkonností přibližujeme. Pro náš malý tým je skvělé, když se nám podaří se mu přiblížit, nebo ho i předjet. Věřím, že jsme na dobré cestě," dodal.

Velkou osobností tuzemského rallye je Václav Pech, který však se svým focusem WRC jede šampionát mimo hodnocení a pro poruchu také musel z Bohemie z prvního místa odstoupit.

"Jeho auto je přece jen trochu jinde. Technologicky je dál i když je starší, ale má hodně koní navíc. Nějaká výhoda to je. Ale s Vaškem za volantem je to pro mě velká motivace a beru ho jako každého jiného soupeře. Ty souboje jsou kořením závodů a byla by i pro fanoušky škoda, kdyby o ně ten sport přišel," říká pilot přesvědčeně.

O víkendu hodně rozhodovala i správná volba pneumatik. "Po ránu byly podmínky po dešti hodně nevyzpytatelné. Proto jezdci volili pneumatiky s velkým rozptylem. To, že Honza Kopecký dal pneumatiky do mokra, mě překvapilo. Ale nevěděli jsme, jestli to bude výhoda či nevýhoda a museli jsme počkat až na rychlostní zkoušky. Snažili jsme se jet, co nejrychleji – a podařilo se nám vyhrát všechny tři RZ a dostat se do vedení," vrátil se k závodu v době, kdy všechno vypadalo růžově.

A také upřesnil, jak se pneumatiky vybírají. "Rozhodují podmínky na trati, teplota, jak bude trať vysvchat... Nikdo nedokáže dopředu říct, jak trať bude přesně vypadat v době, kdy jí jedete. Poslední slovo při výběru má jezdec. V týmu komunikujeme s posádkou špionů, kteří jedou tratí těsně před uzavřením a potom s inženýrem. Ten odpovídá za nastavení auta a volbu pneumatik. S tím to řeším," říká Mareš.

Závodník přiznal, že se mu moc líbí nástupce jeho závodní fabie, která byla představená na Bohemce, kde jela mimo soutěž hlavně proto aby sbírala data.

"Sledujeme ji po očku. Je to krásné auto, což jsme zjistili už při jeho představení a vypadá to, že je i rychlé. Do budoucna je to jedna z variant. Nyní se ale soustředíme na naši techniku, s kterou určitě sezonu dokončíme," popsal jak vidí novou závodní škodovku.

Jeho tým nyní pracuje na tom, aby připravil vůz na další závod. "Od večera makáme na opravách, analyzujeme, co se stalo, a připravujeme auto na mistrovství Evropy. Za čtrnáct dnů bychom rádi startovali v Římě. V závěru srpna nás pak čeká ve Zlíně vrchol sezony Barum rallye, která patří do ME."

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články