Kopecký opět oslavoval, šampionem Bohemia rallye je podesáté
Roli favorita s obtížemi ustál. Jan Kopecký po náročném průběhu ovládl už podesáté v kariéře Bohemia rallye Mladá Boleslav a upevnil si vedení v průběžném hodnocení mistrovství České republiky. Druhý skončil s odstupem 30 sekund Rakušan Simon Wagner, třetí Dominik Stříteský.
"Pořád je to pro mě speciální soutěž. Se škodovkou spolupracuji od roku 2009 a poprvé jsem Bohemku vyhrál v soukromém týmu. Jsem hrozně rád, že nám to vyšlo," uvedl Kopecký.
Bývalý mistr světa v kategorii WRC2 s mladoboleslavským továrním týmem nyní spolupracuje jako testovací jezdec. "Jestli jsem někde vyhrál více než desetkrát? Netuším. Statistiky jdou pořád mimo mě a určitě si to do deníčku psát nebudu," pousmál se Kopecký po 58. vítězství na českých soutěžích.
Úřadující český šampion však musel o jubilejní vítězství v pátém závodě domácího seriálu tvrdě bojovat. Po ranní špatné volbě pneumatik se hned v první rychlostní zkoušce zvýšila jeho ztráta na Václava Pecha na šest sekund, jeho dlouholetý rival ale následně kvůli technické poruše odstoupil.
"Zadřela se nám kladka na motoru, přes kterou běží řemen alternátoru a vodní pumpy. To rozcupovalo řemen, a i když jsme se ho snažili vyměnit, protože jsme ho vezli s sebou, tak jsme zjistili, že kladka se netočí a dál by to nejelo," řekl Pech v rozhovoru České televizi.
Kopeckého vzápětí předstihl i Filip Mareš, ani on však do cíle nedojel. Kopecký se k němu v odpolední části přiblížil na 2,5 sekundy a následně také Marešovi vypověděla službu technika. Osminásobný domácí mistr byl ale v posledním testu podle mezičasů rychlejší a do čela by se proto zřejmě posunul i bez Marešova odstoupení.
"V sobotu to bylo docela dobré, i když nás nakonec přeskočil Venca o sedm desetin (sekundy). V neděli to začalo špatně, zvolil jsem totálně špatné pneumatiky. Nechal jsem se unést obrázky ze sobotního večera, kde bylo vše pod vodou a myslel jsem si, že to nemůže uschnout," popsal Kopecký, jenž vyrazil na pneumatikách na mokro.
Na třech erzetách, které následně musel absolvovat, ztratit 30 sekund. "Byla to hloupá chyba, asi největší, kterou jsem v rallyeové kariéře při volbě pneumatik udělal," přiznal Kopecký. Pomohly mu i Pechovy problémy. Na Mareše sice útočil, ale jistý výhrou si nebyl. "Stáhli jsme ho a nakonec měl i on technické problémy. Měli jsme štěstí," prohlásil čtyřicetiletý pilot.
Před startem 49. ročníku rallye řada jezdců avizovala, že se může rozhodnout v posledním měřeném testu, který se jel částečně po šotolině. Nakonec se tak stalo. "Je to sport. Z mého auta jdou také nějaké rány a nevím, co se děje. Soutěž byla náročná a pořád platí, co jsem říkal. Šotolinová vložka se mi nelíbí a na asfaltové soutěži, jako je Bohemka, jsou takové úseky brutální. Auta na to nejsou stavěná," podotkl Kopecký.
Dalším závodem MČR bude Barum Czech rallye Zlín od 26. do 28. srpna. "Čeká nás jeden z vrcholů domácí motoristické scény, na který se chceme připravit co nejlépe to půjde a opět bojovat o vítězství," dodal Kopecký.
Bohemia rallye Mladá Boleslav, závod MČR v automobilových soutěžích:
1. Kopecký, Hloušek 1:31:04,0, 2. Wagner, Winter (Rak./oba Škoda Fabia Rally2 Evo) -30,8, 3. Stříteský, Hovorka (Škoda Fabia R5) -1:23,8, 4. P. Semerád, Persein (Škoda Fabia Rally2 Evo) -1:37,3, 5. Březík, Krajča -2:04,8, 6. Jirásek, Machů -4:49,7, 7. K. Trojan, Jůrka (všichni Škoda Fabia R5) -5:44,1, 8. M. Vlček, Skripová (Hyundai i20 R5) -6:12,0.