Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Branky, body, vteřiny

Šampionát na webu ČT: až trojnásobný datový tok oproti Soči

Praha - Webový speciál k mistrovství světa mshokej.cz zaznamenal za dobu konání šampionátu přes 1,8 milionu návštěv, oproti loňskému turnaji se tak návštěvnost navýšila o více než 630 tisíc. Mistrovství prolomilo i další rekordy, třeba ve využívání HbbTV aplikace. 

Web mshokej.cz
zdroj: ČT sport

"Letošní mistrovství ukázalo, že již umíme odbavovat významně vyšší datové objemy než v minulosti. Za tímto úspěchem stojí, krom nového přístupu dodavatele, i přepracované klíčové serverové komponenty iVysílání. Díky tomu jsme divákům mohli na internetu nabídnout všechny zápasy v přímém přenosu, a to dokonce nově i na platformě HbbTV," doplňuje výkonný ředitel Nových médií České televize Pavel Kohout.

Internetové vysílání ČT odvysílalo s českým komentářem všech čtyřiašedesát duelů letošního mistrovství. Hned první den šampionátu se při duelu Česka se Švédskem prolomila 100 Gbit/s hranice datového toku a během zápasů se Švýcarskem a s Finskem datový tok dokonce přesáhl 200 Gbit/s, což odpovídá téměř trojnásobku dosud rekordních přenosů z olympiády v ruské Soči. V těchto špičkách bylo zaznamenáno přibližně 150 tisíc aktivních připojení.

Z hlediska měření sledovanosti pořadů na internetu patřil mezi nejsledovanější přenosy zápas Česka s Finskem, který sledovalo živě 75 tisíc diváků. Mezi další sledovaná internetová utkání patřil přenos zápasu Česka proti Kanadě v základní skupině, který živě sledovalo 71 tisíc diváků.

Streamy zajišťovala pro Českou televizi letos poprvé společnost O2. "Naše infrastruktura dosud neprošla takovým zatěžkávacím testem jako během letošního mistrovství světa v ledním hokeji," říká vedoucí obchodního oddělení strategických projektů v O2 David Petrov. "Zájem diváků výrazně překonal veškerá očekávání, a tudíž i výkon, který si u nás ČT objednala. Abychom fanouškům poskytli co největší komfort, rozhodli jsme se, že nebudeme kapacitu naší streamingové platformy nikterak omezovat. Zároveň jsme měli možnost sledovat výkonnost našeho řešení a můžeme říci, že maximálního zatížení platformy jsme ještě nedosáhli, " doplňuje Petrov.

Ve spolupráci se subdodavatelem nangu.TV postavilo O2 multimediální platformu, která zajistila stabilitu a zároveň umožnila pružně reagovat na špičky návštěvnosti. "Přispěli jsme společně s našimi významnými partnery O2 Czech Republic a Českou televizí k definování nové úrovně internetového streamingu televizního vysílání v ČR," dodává CEO nangu.TV Ivo Korčák.

Živé streamy mohli lidé letos sledovat také prostřednictvím platformy HbbTV. Více než 458 tisíc stisknutí zaznamenalo modré tlačítko, které televizní diváky navádělo na speciální aplikaci k mistrovství, nebo přímo na živý stream vybraných zápasů. V průběhu turnaje využilo některou ze služeb nabízených HbbTV přes 150 tisíc majitelů chytrých televizorů. 

Zdroj
ČT

Hlavní zprávy

Nejčtenější články