Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Zlato doma

Sázka na jednoduchost. Fotbalovou ligu bude symbolizovat dvojtečka

První fotbalová liga bude v příštích čtyřech letech "oblečena" do žlutých barev a jejím logem bude černá dvojtečka na žlutém pozadí. S novou vizuální podobou přišla sázková kancelář Fortuna, která se stává novým generálním partnerem nejvyšší soutěže po společnosti Het, a liga je po ní pojmenována FORTUNA:LIGA.

Logo 1. fotbalové ligy
zdroj: hetliga.cz

"Je to tak jednoduché, až to bude pro mnoho lidí šokující. Na začátku to i pro mě bylo tak šokující, že jsem si říkal, že takhle asi ne, ale jakmile nám agentura začala vysvětlovat, co je za tím, tak se mi to líbilo víc a víc. Věřím, že si tímto procesem projde i veřejnost a vezme to za své," řekl generální ředitel Fortuny David Vaněk, jenž vybíral z 15 různých návrhů. Jeho hlavním požadavkem bylo, aby logo bylo schopno namalovat i malé dítě.

O grafickou podobu se postaralo studio intoit. "Chtěli jsme změnit vnímání českého fotbalu, což je velká výzva, ale rádi jsme ji přijali. Dosavadní loga ligy byla prokreslená a vizuálně komplikovaná. Málokdo z nás by je dokázal nakreslit. A hledali jsme nový prvek, který asociuje fotbal a nikdo ho nepoužívá v grafice. A nápad vychází z výsledkové tabule," vysvětlil kreativní ředitel studia Pavel Šmejkal.

Dvojtečka v logu české nejvyšší soutěže odkazuje na výsledky, jež jsou pro sázkovou kancelář jako hlavního partnera to nejdůležitější. Při tvorbě vycházelo studio z jednoduchosti, brandingu Fortuny a z požadavku na silný a univerzální symbol, ze kterého půjde snadno vytvořit hravá televizní grafika.

"Na jednodušší loga přecházejí všechny velké firmy jako Google, Pepsi, Mastercard, ve fotbale třeba Juventus Turín. Zachoval myšlenku pruhů a vidíte v tom to původní logo, jednoduchý čistý symbol - ten nese vše, co máme s původním logem spojené," poukázal Šmejkal na zdroje inspirace. "Hledali jsme zajímavý nápad, jako je šipka v logu FedExu či sluchátka v logu Beats," dodal.

Sázková kancelář Fortuna se rozhodla sponzorovat český fotbal už v říjnu 2016. Tehdy se stala partnerem reprezentace a nižších soutěží s tím, že do první ligy přejde až nyní. "Minimálně na příští čtyři roky přinášíme stabilitu do profesionálního fotbalu a kluby vědí, s jakými prostředky mohou počítat. Chceme přispět k pozvednutí českého fotbalu, protože věříme, že z dlouhodobého hlediska se nám to vrátí," uvedl Vaněk, který podle smlouvy nesmí zveřejnit výši kontraktu. Mělo by jít ale o částku vyšší než 60 milionů korun na sezonu.

Zdroj
ČTK, YouTube

Hlavní zprávy

Nejčtenější články