Olympijský sen živí i bobová dvojka. Musím jezdit pravidelně na špičce Evropského poháru, říká Dobeš
Aby dosáhl svého vytouženého cíle, potřebuje z každého závodu vytěžit nejlepší umístění v top pětce. Třeba podobně, jak se to povedlo v Lillehammeru v polovině listopadu. Bobista Adam Dobeš v Norsku triumfoval v závodě Evropského poháru společně s Dominikem Záleským. Jako host Sportovních zpráv přiblížil kvalifikační klíč na olympiádu v Pekingu.
Momentálně drží pátou příčku v hodnocení Evropského poháru dvojbobů. Pomohlo k tomu, mimo první kariérní triumf, také čtvrté místo z druhého závodu v Norsku.
"Mohli jsme tam absolvovat týdenní soustředění před závody Evropského poháru. Na dráze v Lillehammeru jsem jezdil úplně na začátku své kariéry, což byla pro mě výhoda. Už tréninkový týden díky skvělým jízdám naznačoval, že bychom mohli mít opravdu dobrý výsledek. A potvrdilo se to," prohlásil bývalý vzpěrač Dobeš, který za přípravný týden na dráze stihl zhruba 21 jízd.
V Norsku uspěl s brzdařem Dominikem Záleským. Ten se nedávno přesunul po zranění v posádce české jedničky Dominika Dvořáka o patro výš do Světového poháru. Adam Dobeš tedy má jiného kolegu v boji o Peking. "V Lotyšsku už jsem jel dva závody s Michalem Dobešem, i když se mě každý ptá, můj brácha to není. Jezdíme spolu od začátku mé pilotní kariéry," upřesňuje s úsměvem Adam Dobeš.
Také Adam Dobeš působil v roli brzdaře, ze které se vypracoval na reprezentačního pilota. "Pro mě byla priorita dostat se s Dominikem Dvořákem na olympiádu jako brzdař. Ve druhém roce závodění jsem pak dostal nabídku, jestli bych nedělal druhého pilota, protože v té době končil Honza Vrba. Řekl jsem, že využiju šanci a zkusím se kvalifikovat jako pilot na olympiádu," popsal Dobeš.
Jaká úskalí má olympijská kvalifikace?
Do Pekingu se podívají ze dvou zemí, pravděpodobně Německa a Kanady, tři posádky. Dalších sedm reprezentací může vyslat dva piloty, o což usiluje i český tým. "Není to úplně nejlehčí úkol. Z Evropského poháru je na olympiádu těžší cesta, protože konkurence je poslední roky velká i v něm a bodové zisky z jednotlivých závodů nejsou tak velké jako ve Světovém poháru," řekl student Fakulty tělesné výchovy a sportu.
"Když jsem vyhrál závod Evropského poháru v Norsku, získal jsem nějakých 120 bodů, což odpovídá ve svěťáku zhruba šestnáctému nebo osmnáctému místu. Je to celkem nepoměr. Musíme zajíždět relativně vysoká umístění, což v konkurenci německých, švýcarských, ruských i čínských bobů není jednoduché. Z každého závodu potřebujeme vytěžit bodové maximum," uvedl Dobeš, jenž jezdí se starším Dvořákovým bobem. "Ale v podmínkách Evropského poháru je průměrný. Nemůžu říct, že by to měl být důvod, proč bych se případně nekvalifikoval do Pekingu," dodal Dobeš.