Biatlonisté už brzy dostanou kamion. Koncem měsíce by to mělo být připravené, řekl Žídek
Slibované a avizované se už brzy promění ve skutečnost. Očekávaný servisní kamion by mohli biatlonisté dostat do konce měsíce, uvedl ve Sportovních zprávách šéf servismanů Tomáš Žídek. Příprava na novou sezonu probíhá nejen na tratích, ale i mimo ně, Žídkův tým připravuje materiál a probírá se desítkami párů lyží.
"Vypadá to dobře. Koncem měsíce by to mělo být připravené," odpověděl Žídek na otázku, jak to vypadá se slibovaným servisním kamionem pro nadcházející sezonu. Češi se tak zařadí po bok dalších špičkových týmů – Francouzů, Němců či Norů.
Úmysl pořídit pojízdné zázemí vyslovili zástupci českého biatlonu už na začátku roku. "Nechceme se rozcapovat, ale důvod je jasný. Chceme držet krok se světovou špičkou," prohlásil během mistrovství světa v Hochfilzenu šéftrenér Ondřej Rybář.
Servisní kamion je připravován na míru. "Až kamion přijede, musíme vše doladit," uvedl Žídek. "Největší výhodou je zdraví. Je to o ventilaci. Další výhodou je mašina na broušení lyží. To je velká věc, kterou jsme začali používat minulý rok. Urychlí nám to práci. Během jednoho svěťáku připravíme věci pro další," popsal Žídek.
Český servisní tým se nerovná co do velikosti s těmi nejlepšími, ale nepatří mezi malé. Na závodech se pohybují většinou čtyři lidé, na šampionátech pět. Žídek uvažuje o drobném rozšíření. Pracujeme na tom, abychom měli ještě jednoho člověka navíc. Ale jinak chceme vše usadit, aby každý věděl, kde má být," řekl český rodák s kanadským pasem.
Nejen během závodů mají stále co na práci. Elitní týmy pracují v šesti, ale třeba i osmi a více lidech. Žídek vidí velkou výhodu v semknutém duchu. "Střed týmu, který máme v Česku, je úplně super. Máme hodně podpory, jsme malí, ale kvůli tomu můžeme rychle reagovat," zdůraznil.
Momentálně probíhá příprava materiálu. Kupříkladu Gabriela Koukalová má k dispozici zhruba čtyřicet párů lyží. "Musíme probrat ty, co se fakt nechytly, a nabíráme třeba deset nových," popsal Žídek.
Žídek přiznává, že ne každý den je posvícení a lyže nejsou stoprocentní. "Naším cílem je, že v nejhorším bude atlet připraven do průměru. Ale chceme mít samozřejmě ty nejlepší lyže. Chceme dát závodníkům vždycky šanci," dodal zkušený servisman.