Rozhodčí Orel chybně vyloučil Sinjavského z Bohemians. Koutný dostal na Letné červenou správně
Pavel Orel v utkání 4. kola fotbalové ligy Bohemians s Jabloncem chybně vyloučil po druhé žluté kartě domácího Vlasije Sinjavského. Klokani podali proti rozhodnutí protest a žádají disciplinární komisi o omilostnění estonského fotbalisty. Naopak správně viděl červenou kartu olomoucký brankář Jan Koutný v utkání na Spartě.

Sinjavskij šel v 67. minutě do souboje na dlouhou nohu s Janem Suchanem. Oba hráči došlápli současně, "šlapákem" se ale provinil jablonecký záložník. Orel přesto ukázal estonskému krajnímu hráči druhou žlutou kartu a oslabení Bohemians stav 0:1 už nezvrátili.
"Přestupku se dopustil hráč hostujícího družstva č. 10 (Suchan). Jednalo se o žlutou kartu, VAR dle protokolu tedy nemohl intervenovat," připomněla komise pravidlo, že videorozhodčí může zasáhnout jen v případě přímé červené karty.
Proti výroku Orla podali Bohemians 1905 protest. "Musíme se proti tomuto omylu či závažné chybě rozhodčího/rozhodčích, která se přeměnila v hrubou chybu zásadním způsobem ovlivňující zbývající část utkání, ohradit. Je patrné, že v opačném případě bychom vystavili našeho hráče disciplinárnímu řízení s následným omezením startu v dalším ligovém kole," uvedli Bohemians.
Klub proto požádal disciplinární komisi Ligové fotbalové asociace o zrušení druhé žluté a následné červené karty Sinjavského a zastavení disciplinárního řízení s hráčem o pozastavení činnosti.
Až po konzultaci s kolegy u videa a zhlédnutí opakovaných záběrů udělil červenou kartu Ondřej Pechanec v utkání Sparta – Olomouc.
Brankář Koutný vyběhl za pokutové území a následně zasáhl míč rukou. Dobíhající Veljko Birmančevič nebyl v ofsajdu a jeho spoluhráč Albion Rrahmani se podle komise nezapojil do hry.
"Ve 37. minutě utkání rozhodčí správně vyloučil brankáře hostujícího družstva za zmaření zjevné brankové možnosti soupeře hrou rukou mimo pokutové území. O ofsajd se nejednalo, protože hráč domácího družstva č. 9 (Rrahmani), který se nacházel v ofsajdové pozici: nehrál míčem; nesváděl se soupeřem souboj o míč; neprovedl jasnou akci, která by měla zjevný vliv na možnost soupeře hrát míčem; nepokusil se zahrát míčem, čímž by ovlivnil soupeře," uvedla komise.
Ve stejném zápase vyhodnotil Pechanec správně žlutou kartou vražení Jáchyma Šípa do Birmančeviče. Sparta v duelu zvítězila 1:0.
Olomouc ovšem podala protest proti dalšímu rozhodnutí Pechance, jenž v závěru utkání udělil druhou žlutou obránci Sigmy Královi za verbální projev k soupeři bez vulgárních výrazů.
"Klub považuje udělení druhé žluté karty pro Jana Krále za neoprávněné, a proto žádá o její zrušení," uvedla na svém webu Olomouc.
Ve slezském derby Ostrava – Karviná (1:2) v nastavení Jan Všetečka správně nenařídil pokutový kop pro domácí po ruce Alexandra Bužka.
"Hráč hostujícího družstva č. 21 měl v momentě kontaktu s míčem ruku mírně od těla, ale v přirozené poloze vzhledem k pohybu hráče," vysvětlila komise.