Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
V šachu

Žijeme Londýnem - lákadlo na OH i myšlenka fair-play

Praha – Českou republikou začíná křižovat typický londýnský patrový autobus. Jde o akci Českého olympijského výboru (ČOV), která pod sloganem Žijeme Londýnem propaguje nejen blížící se olympijské hry, ale i celou myšlenku olympismu a fair-play. "Chceme lidem ukázat, že respektování olympijských ideálů je i životní postoj," říká předseda ČOV Milan Jirásek. "V tomhle případě máme na mysli sport, ne olympiádu jako takovou. Rádi bychom myšlenku sportu mezi lidmi propagovali a Londýn nám přijde jako docela dobrý důvod," vysvětluje místopředseda ČOV Jiří Kejval.

Kampaň má několik částí –výstavu fotografií připomínající slavné okamžiky české sportovní historie, vzdělávací program pro školy v celé republice a putování originálního anglického doubledeckeru vybaveného špičkovou multimediální technikou.

"Není to ale jen jezdící autobus. V průběhu 14 měsíců, které do olympiády chybí, navštívíme 128 měst po celé ČR. Mimo to chceme navštěvovat i školy. Naším cílem je navštívit všech 300 000 dětí, které jsou ve věku 10 až 12 let v rámci republiky, a ty konfrontovat s pojmem olympismus," popisuje Kejval plány ČOV.

Je nám líto, video expirovalo.
Vstup Jakuba Bažanta

Akci odstartovala brněnská vernisáž

Slavnostní vernisáže se zúčastnili bývalí olympionici gymnastka Věra Růžičková, sportovní střelec Petr Málek, atletka Šárka Kašpárková, basketbalistka Ivana Večeřová, cyklista Jozef Regec, hokejista Jiří Šlégr, lyžařka Kateřina Neumannová a předseda ČOV Milan Jirásek. Další atrakcí byl videomapping. Na okolní budovy byly velkoplošnou projekcí promítnuty snímky slavných okamžiků z historie olympiád.

Náklady na celý projekt jsou podle Kejvala financovány zhruba ze třech zdrojů. "Významným způsobem nás podporuje Mezinárodní olympijský výbor, ale také máme peníze od sponzorů a státních institucí," tvrdí s tím, že kampaň vyjde na 14 milionů korun.

Ambice podle místopředsedy ČOV není vychovávat nové olympijské vítěze. "S naším programem 'Každý může být vítězem' chceme ukázat, že myšlenka vítězství není v tom, že bude někdo nejlepší ve sportu. Vítězství je, když bude někdo nejlepší v kulturních, výtvarných nebo vědeckých soutěžích – prostě chtít něco dokázat," říká Kejval.

Reakce sportovců na kampaň

Martina Sáblíková, dvojnásobná olympijská vítězka v rychlobruslení a cyklistka: "Ne nadarmo se říká: ve zdravém těle zdravý duch. Jsem projektem nadšená, olympiáda tak ovlivní spoustu lidí. Za sebe můžu říct, že každý sportovec by chtěl startovat v Londýně. A všichni musíme bojovat."

Eva Vítečková, vicemistryně světa v basketbalu: "Kampaň Žijeme Londýnem je skvělý nápad, jak veřejnosti přiblížit olympismus. Doufám, že zvýší zájem mladých lidí o sport. Líbí se mi myšlenka výstavy fotografií, která ukáže, jak krásný je vrcholový sport, i když za ním stojí spousta dřiny."

zdroj: Olympic.cz

Sekundárním zájmem akce je podpora českých fanoušků a sportovců. "Podařilo se nám získat rekordní počet vstupenek - téměř 30 000. Ono to nevypadá, ale je to velmi mnoho," upozorňuje Kejval. "Na rozdíl od Pekingu, kde byly ceny poměrně nízké, je Londýn jedno z nejbohatších měst a vstupenky jsou tam dražší, nicméně nejsou nedosažitelné. Nejlevnější stojí kolem 20 liber, ty úplně nejdražší stojí přes 2 000 liber," dodává.

Žijeme Londýnem
zdroj: olympic.cz autor: ČT24
Zdroj
ČT24

Hlavní zprávy

Nejčtenější články