Vršecký se chce vrátit na stupně vítězů
Most - Tým Buggyra přesně za měsíc vstoupí do třetí sezony mistrovství Evropy tahačů v éře nových technologií. Nadcházející ročník bude pro roudnickou truckovou stáj přelomový, poprvé od roku 2001 plánuje nasadit do závodů pouze jediného jezdce Davida Vršeckého. A dvojnásobný mistr Evropy se chce po dvouleté odmlce vrátit v celkovém hodnocení seriálu na stupně vítězů.
Vršecký triumfoval v sezonách 2008 a 2009, po změně technologických parametrů pak obsadil v následujících letech shodně páté místo. Vydařený konec minulého ročníku, v jehož konečném pořadí nakonec získal o 67 bodů více než v předešlé sezoně, ho nabil optimismem.
Vršecký touží navázat na konec minulé sezony
"Cílem je skončit do třetího místa. Byl bych rád, kdybychom navázali na konec loňské sezony. Udělali jsme nějaké změny, ale ani konkurence nespala. Uvidíme na prvním závodě, kde se budeme pohybovat. Věřím, že budeme schopni během sezony zrychlovat," řekl Vršecký na mosteckém autodromu, kde Buggyra testovala před sezonou.
Ta začne 12. května premiérovým závodem v tureckém Istanbulu a roudnická stáj po dlouhých jedenácti letech bude mít v seriálu jen jediného jezdce. Před dvěma lety sice Buggyra rovněž začínala jen s jedním tahačem, hned při druhých závodech se ale připojil k Vršeckému Němec Uwe Nittel. Vloni pak za Buggyru jezdil Angličan Chris Levett. Za Vršeckým však výkonnostně zaostával, a tak se stáj rozhodla, že v nové sezoně se bude plně věnovat jen své týmové jedničce. Role testovacího pilota se ujal mistr Evropy v závodech do vrchu Václav Janík a existuje možnost, že by zasáhl na začátku září do domácího podniku v Mostu.
"Rozhodli jsme se, že veškerou pozornost budeme věnovat Davidovi. Nechceme dělat letos kompromisy, jako jsme je museli dělat loni, kdy jsme měli dvě závodní auta," vysvětlil týmový manažer Jan Kalivoda. "Nejen já, ale i spousta členů týmu pochopila, že ta podpora od druhého jezdce nebyla za poslední dva roky až taková. Proto jsme se rozhodli takto," doplnil Vršecký.
Měsíc před startem sezony zatím stále není jisté, zda bude seriál obsahovat rekordních jedenáct závodů. Z finančních důvodů je v ohrožení třetí podnik ve španělském Albacete a existuje možnost, že by se jeho konání přesunulo do Jaramy. Proti tomu však stojí většina závodníků.