Vildman: Začátek v Paraguayi neměl smysl, poté to byl letecký den
Praha – Několikanásobný účastník Rallye Dakar Vlastimil Vildman zkritizoval podobu úvodu letošního ročníku, a to zvlášť úvodní krátkou etapu v Paraguayi. Podle Vildmana nedávalo smysl, aby závodníci museli přejíždět více než tisíc kilometrů kvůli tak krátké etapě. Zastavil se i nad výkony českých závodníků a rozmary počasí, které je v Jižní Americe sužují.
Vildman nebyl fanouškem letošního úvodu Dakaru. "Letos je to trochu ode zdi ke zdi. Paraguay byla zařazená jen proto, aby pořadatelé měli čárku za projetí další země. Smyslupné to nebylo ani trochu. Celý konvoj se vylodil v Buenos Aires a musel dojet 1300 kilometrů, aby tam odjel třicet devět kilometrů. Sice to byla pěkná a zajímavá etapa, ale aby se kvůli ní jelo tak daleko, to nemá logiku. Je ale jasné, že pořadatelé hledají oživení, to je druhá věc," myslí si Vildman.
Po úvodním testu se pokračovalo už zpátky v Argentině. "Poté to byl v Argentině letecký den, kdy kamiony dosahovaly průměrné rychlosti přes sto kilometrů v hodině. To v podstatě jedete pořád 140 km/h a sem tam přijde nějaká díra. Takže se rozhodovalo v tom, kdo tu díru přeletěl rychleji. Rozdíly byly minimální. Takže to byla další etapa zařazená proto, aby se někam dojelo," dodává.
Vzpomněl faktor vysoké nadmořské výšky, která nemusí každému sedět. "Další etapy už byly dakarské se vším všudy, které byly ztížené tím, že se jede ve vysokých nadmořských výškách. Někdo to snáší lépe, někdo hůř. Všichni ale ty podmínky mají stejné," míní. "Chybí Chile, také etapy v Peru byly velmi zajímavé. Navíc se nedá předpokládat, že by tam byly takové problémy s deštěm," uvedl Vildman v Dakarských ozvěnách.
Je to den volna hlavně pro jezdce, míní Vildman
Po zrušené šesté etapě čekal závodníky volný den. Zatímco jezdci odpočívali, mechanici měli napilno. "Je to den volna především pro jezdce, kdy se připravují na další den. Pro mechaniky a tým je to ale den pracovní, kdy se snaží dát dohromady techniku. Je to den volna, ale jen částečně," popsal Vildman.
U Aleše Lopraise se stále řeší závada řízení. "To je strašné, představte si, že jedete v zatáčce a v rukou vám ztuhne volant. Čekáte, že se to může stát a nevíte kdy," lituje Lopraise. "To se nedá uřídit," dodává.
Špatné počasí stále pokračuje. "Je tam pět stupňů a prší, není to nic příjemného. Pro závodníky v autech to není tak strašné, hůř jsou na tom motorkáři," uvedl. "Není jim úplně do zpěvu. Takovéhle deště jsem sám na Dakaru nezažil," dodal.