Loprais: S terénem jsme si úplně nerozuměli
Nazca – Řadu problémů i technických závad přinesla 3. etapa Rallye Dakar českým závodníkům. Loni sedmý Martin Kolomý absolvoval většinu měřeného úseku s nefunkčním turbodmychadlem, další z českých jezdců Vildman si odnesl bolavá záda. Do drobných potíží se dostal i Aleš Loprais, který i přesto ale drží výborné druhé místo. "Nejdůležitější je, že jsme etapu zvládli," řekl Loprais v cíli.
Nejlepším Čechem na Dakaru je nadále Aleš Loprais, který dojel v pondělní etapě čtvrtý a celkově drží druhé místo. Ani on se ale problémům nevyhnul. "Nechtěli jsme udělat chybu, proto je z toho jen má neoblíbená bramborová medaile. Dělali jsme, co to šlo, ale místy si s terénem úplně nerozuměli. Nakonec jsem udělal jednu drobnou chybu na poslední duně před cílem," uvedl Loprais. Na nejrychlejšího Gerazda de Rooye z Nizozemska ztratil téměř pět minut. "Naštěstí jsme nezapadli. Z písečného sevření se nám podařilo dostat," oddechl si Loprais.
Kolomého potkaly ještě vetší trable
Potíží se nevyvaroval ani Martin Kolomý, který stejně jako Loprais jede s tatrou. Loni sedmý muž konečného pořadí musel zvládnout většinu měřeného úseku s nefunkčním turbodmychadlem. "Už na 80. kilometru se nám utrhla výfuková příruba turbodmychadla a potřebný díl jsme bohužel neměli. Museli jsme proto zastavit, do cíle jet volněji a mírně jsme ztratili," přiznal Kolomý, jenž je celkově šestý.
Podobný problém měl i Jaroslav Valtr, na jehož liazu vypadávala hadice sání do turbodmychadla. Jejím upevňováním ztratila posádka 30 minut. "Teď to Jardu sice může mrzet, ale na dakarské poměry je takový problém banální a za pět dnů už ani nebude vědět, že nějaký měl. Dakar přinese totiž problémy jiné a je klidně možné, že se budeme muset vyrovnat s většími potížemi. Stále se soutěž jen rozjíždí," uvedl Valtrův navigátor Josef Kalina.
Aktuálně nejhorší z šesti českých kamionů je devatenáctý Vlastimil Vildman, který zajel v pondělí čtrnáctý čas. Při průjezdu písečného koridoru navíc jeho kamion najel levou polovinou vozidla na díru a při dopadu to odnesla nejen vzpěra držáků předních tlumičů, ale i Vildmanova záda.
"Zpočátku jsme jeli dál krokem, protože Vlastu záda bolela z toho, že se při dopadu patrně nedostatečně zapřel. Potom to rozhýbal, jeli jsme dál a dařilo se nám. Soupeře jsme předjížděli hlavně v dunových pasážích, které nám výborně vycházely," uvedl navigátor posádky Martin Macík mladší.