Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
Rugby Europe Trophy 2024/2025

Kritika organizátorů Dakaru není na místě, tvrdí Lamač

Praha – Organizace Rallye Dakar je nesmírně náročná a kritika není na místě. To si myslí osminásobný účastník extrémního závodu Jaroslav Lamač, jenž vnímá pozitivně, že se soutěž vrátila tam, kam patří. "Tak to bylo dřív v Africe," uvedl Lamač, který na Dakaru naposledy startoval před třemi lety.

Momentka z dakarské rallye
zdroj: ČT24

Do největších potíží se ve čtvrtek dostal Martin Kolomý, který opravou porouchaného kompresoru na kamionu ztratil osm hodin. "Musím uznat, že Martin se vyprofiloval mezi elitu českých kamionérů. Škoda té závady, jinak jsem jeho jízdu vnímal jako velice stabilní, dobrou a rychlou," uvedl Lamač. Na Kolomého se smůla lepí - v páteční etapě zase ulomil přední kolo.

Pátá etapa podle něj byla enormně náročná a dlouhá. "Ale to je Dakar. Letošní posun zpět k obtížným etapám vnímám pozitivně. Tak to bylo dřív v Africe. Tím vrátili rallye tam, kam patří. Poslední ročníky, které se jely v Jižní Americe, jsem vnímal spíš jako jednodenní sprinty, ze kterých hodně těžily profesionální týmy. A také piloti, kteří si etapu odjeli bez ohledu na to, jak poškodili techniku. Vyspali se, mechanici to dali do kupy," popsal Lamač.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Dakarské ozvěny

Tyto těžké etapy se vyznačují tím, zda posádky vůbec zvládnou průjezd. "Jezdí se pozdě do bivaku, kdy je málo času na odpočinek a opravy. Ale dávají Dakar tam, kde byl a dávají tomu koření obtížnosti," dodal Lamač.

Podmínky na jihu Ameriky jsou velice náročné. "Probíhá tam plané léto. Ještě se k tomu přidávají velké nadmořské výšky, takže se přehřívají motory, motorkám se vaří benzín, pneumatiky trpí podstatně víc, než tomu bylo v Africe," řekl Lamač.

Ten před organizátory podniku smeká klobouk. "Jinak se to hodnotí z pozice pozorovatele, jiný pohled na to může mít sám organizátor. Je to organizačně a logisticky nesmírně náročná záležitost. Ve velkých vzdálenost se rallye rozprostře na několika tisících kilometrech, musí organizovat další starty a etapy," dodal Lamač.

Organizátoři musí neustále kontrolovat, zda nehrozí velké dešťové srážky. "Počasí v podhůří And krajinu přetváří. Když prší, hned se vytváří řečiště tam, kde ještě včera nebyly. Je to spousta aspektů, které roli organizátora stěžují. Kritika je na tomto místě laciná, musíme si uvědomit náročnost, kterou tato rallye nese."

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články