Další ročník Rallye Dakar začne 3. ledna. Start i cíl budou v Janbú
48. ročník Rallye Dakar odstartuje 3. ledna v Janbú u Rudého moře a na stejném místě pak 17. ledna i skončí. V Saúdské Arábii se tento závod odehraje již posedmé.

"Dakar byl vždy o objevování nových zemí. Budeme pokračovat v objevování země (Saúdské Arábie) a naším cílem bude nadchnout nováčky i ty, kteří zde již startovali," řekl ředitel soutěže David Castera.
Organizátoři 48. ročníku rallye připravili trať o celkové délce 8000 km, ze kterých bude 5000 km součástí rychlostních zkoušek. Čtyři etapy budou mít trať oddělenou pro motocykly a automobily (včetně kamionů).
"Zachovali jsme obtížnost z letošního roku, 70 procent tras bude ale nových," uvedl Castera. Účastníci rallye ale tentokráte nečeká jízda ve čtvrté největší poušti světa Rub al-Chálí. "Je to organizačně složité. Kvůli jedné nebo dvěma etapám je to několik dalších dnů. V budoucnosti se tam asi vrátíme, ale příští rok ne. Písek a duny ale Dakaru chybět nebudou," podotkl Castera. Volný den bude v polovině rallye v Rijádu.
Oproti poslednímu ročníku nebude součástí rallye takzvaná etapa Chrono48, kdy neměly posádky k dispozici pomoc mechaniků. "Chceme vás (závodníky) dostat z komfortní zóny. Připravili jsme proto kombinaci maratonské etapy a Chrono48. Nebude mít k dispozici klasický bivak. Říkáme tomu 'refuge marathon stage'," řekl Castera.
Ve dvou etapách tohoto typu závodníci nebudou mít k dispozici mechaniky, náhradní díly jim mohou do bivaku přivézt asistenční kamiony. Připraveno pro ně nebude ani zázemí, všichni budou spát ve stanech.
Dvojnásobný vítěz kategorie kamionů Martin Macík uvítal zejména start a cíl v Janbú, který zjednoduší logistiku. "Poslední dva roky hýbou s Dakarem dvě věci, Chrono48 a náročnost etap – kamení a šutry. Teď je důležité, že se nepojede do Empty Quarter (Rub al-Chálí) a nečeká nás tedy 400 a více kilometrů každý den, což je fakt náročné," řekl Macík ČTK.
Dvě refuge etapy vítá. "Čeká nás stanování jako v Chrono48, ale klasické startování jako při maratonských etapách. Závod to usnadní továrním týmům, ale pro většinu z nás to bude krásné jako na starých Dakarech. Myslím si, že to k tomu patří," dodal člen týmu MM Technology.
Pošesté bude součástí rallye kategorie Dakar Klasik vypsaná pro historická vozidla. Pro ně bude připravena trať o délce 7000 km s rekordními 4500 km měřených testů.