Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Slovensko - Česko

Prokop plánuje zajet reparát na Safari znovu po boku s Jurkou

Sen o legendárním Safari rallye v Keni si automobilový jezdec Martin Prokop nerozmyslel. Po loňské premiéře na africkém kontinentu, kdy absolvování náročné trasy ukončila vážná nehoda a zranění spolujezdce Zdeňka Jurky, se oba čeští závodníci připravují na zdárný reparát.

Je nám líto, video expirovalo.
Safari Rallye vede Rovanperä

"Strašně se tam těším. Je to těžký závod, auto na to není uzpůsobené, je to specifické. Celý africký příběh je originální. To, co se tam děje, je nepopsatelné. Jsi účastníkem provozu v zemi, která je úplně jinde, než jsme v Evropě zvyklí. Na druhou stranu atmosféra je tam velmi přátelská, lidi jsou parádní a příroda je nádherná. Jezdit mezi zvířaty, které tady vidíš jen v zoo, je prostě bomba," řekl Prokop.

Podobně mluvil i před rokem, kdy pro něj ale rallye skončila už v pátek. Prokop ve vysoké rychlosti havaroval, jeho ford se několikrát přetočil přes střechu a Jurka skončil v nemocnici se zlomeným obratlem. "I proto máme velký respekt. Závod je ale rychlý, nejde jet pomalu. Roviny musíš jet v nějaké rychlosti a samozřejmě budeme mít obavu, ale jsme bojovníci. A já jsem rád, že Zdeněk do toho znovu sedne a bude chtít dojet závod. Vidím, že je fit a těší se. Pro nás je to velká výzva," uvedl devětatřicetiletý pilot.

Prokop s Jurkou běžně nejezdí, oba ale toužili se na Safari představit, a když se rallye loni po devatenácti letech vrátila do seriálu mistrovství světa, vyrazili spolu. Ani vážná nehoda je neodradila. "Že bychom mohli opět jet spolu, mě napadlo velmi brzy, trošku jsem váhal mu to říct. Odhodlal jsem se mu to říct, až když jsem viděl, že to bude dobré. Zdeněk se spíše divil, že to myslím vážně a chci ho tam znovu vzít," řekl Prokop. Jurka už je stoprocentně zdravotně fit a absolvoval i několik rallye v Česku.

Prokop si aktuální sezonu pochvaluje

Rodák z Jihlavy se již několik let věnuje hlavně Rallye Dakar a vytrvalostním soutěžím. Letos už má ale za sebou dva starty v klasickém rallyeovém MS. "A mám z toho velmi dobrý pocit. Loni to byl takový návrat v mém hektickém byznysovém světě. Teď si to malinko více užívám. Známe auto a přijde mi, že jedeme rychleji. Na Sardinii to nebylo špatné a říkal jsem si, že by nebylo špatné se tomu zase začít věnovat," pousmál se Prokop.

V Portugalsku i v Itálii obsadil v absolutním pořadí 16. místo, v třídě WRC2 byl sedmý a devátý. "Konkurence je obrovská, lidí je tam mraky. Ukazuje se, že i zkušenost má na těžkých závodech nějakou váhu. Na lehkých nemáš šanci. Chápu, že 9. místo zní jako špatný výsledek, ale v konkurenci těchhle mladých bláznů, kteří jsou motivovaní snahou dostat se do továrních týmů, je pecka. Jsem spokojený," hodnotil Prokop.

Handicapem je menší výkon vozu Ford Fiesta Rally2. "Řešíme to s M-Sportem, jestli je vůle s tím něco dělat. Auto za konkurencí výrazně zaostává motorem. Na druhou stranu podvozkově je úžasné a bylo by škoda projekt opustit. Uvidíme, co se na příští rok povede. Letos už nic nestihneme," podotkl Prokop.

Jeden ze tří českých jezdců, kteří se v letošním roce výrazněji zapojili do MS, by se měl po Safari rallye představit ještě ve Finsku a zřejmě trochu neplánovaně i v Řecku. "Chtěl jsem na konci léta testovat auto na Dakar, ale bohužel úpravy jdou pomalu a obávám se, že začneme testovat v říjnu a já se chci držet jezdecky fit. Rally2 je pro mě nejjednodušší příprava," dodal Prokop.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články