Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP v rychlobruslení 2024/2025

Jedeme pořád na hranici pádu, ale chce to dát víc plynu a možné je všechno, říká Salač

První sezonu v Moto3 kroutí Filip Salač a v sedmnácti letech si nevede vůbec špatně. Ve třináctém závodě sezony, kterou byla o víkendu Velká cena Sana Marina na okruhu v Misanu dojel poprvé v Top Ten – skončil devátý. Tím se ale pro zbytek sezony uspokojit nechce a doufá, že může zaútočit i na nejlepší pětku. "Ono to přijde, chce to dát víc plynu a možné je všechno," vidí cestu pořadím výš celkem jasně.

Filip Salač
zdroj: ČTK autor: Luboš Pavlíček

Deváté místo ho potěšilo, ale … "Byl jsem rád, ale větší radost jsem v Misanu měl, když jsem postoupil do druhé kvalifikace ze šestého místa v tréninku," svěřil se Salač a dodal, že žádná oslava prvního umístění mezi desítkou nejlepších neproběhla. Zároveň si uvědomuje, že si na sebe tak trochu upletl bič, protože nyní se od něho bude čekat stále víc.

"Samozřejmě, že bych teď chtěl dojíždět do desítky a aspoň jednou do pětky. Možné je všechno, ale vůbec to není jednoduché. Neznamená to, že jsem byl poprvé v desítce, tak že to teď budu jezdit pořád," vysvětluje.

Mladík, který naskočil mezi světovou špičku silničních motorek v šestnácti letech a hned před prvním závodem měl hodně nepříjemný pád, se už začíná v Moto3 rozkoukávat. "Změna proti tomu, co jsem jezdil dřív, je to velká, ale už jsem nabral nějaké zkušenosti a progres tu je," vysvětluje. "V moto trojkách prostě musíte jet od prvního tréninku od prvního kola naplno. To znamená pořád na hranici pádu. I lokty tady musejí být tvrdší," popisuje zásadní rozdíl proti Rookie Cupu, v němž mladí adepti MotoGP bojují o naději.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Salač si v San Marinu připsal osobní maximum, dojel devátý

Pro další sezonu mladíka čeká další velká výzva. Nedávno totiž podepsal smlouvu s novým týmem Snipers, v němž má nahradit Romana Fenatiho, vítěze jedenácti závodů v seriálu MS, který míří o kategorii výš. "Nebojím se toho, protože vím, že to bude lepší než teď. Pojedu na hondě, ta je pro mě lepší, protože je větší a já jsem taky celkem vysoký," vysvětluje, proč se na změnu těší. "Znám lidi z nového týmu, mám jednoho z nejlepších mechaniků vůbec, a těším se moc," přiznal.

Problémy s výškou a s tím, aby se srovnal na motorce v nejslabší kubatuře šampionátu, měl před nějakou dobou i Karel Hanika, jenž přišel do Motot3 s velkými očekáváními jako vítěz Rookie Cupu, ale neuspěl a nyní jezdí vytrvalostní závody. "Bavím se s ním často, ale o tom, proč mu to nevyšlo, ne. Asi je to osud, někdo má štěstí, že chytne sponzory, někdo ne," vysvětluje, co hodně ovlivňuje úspěch v šampionátu s tím, že v Moto3 nejezdí nikdo, kdo by do týmu nepřinesl sponzorské peníze.

A proč Salač nezůstal v současném týmu Prüstel? "Nabídku na další sezonu jsem od současného týmu měl, ale když přišla lepší za lepší peníze, to se neodmítá," přiznal.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články