Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Následuje
SP ve skeletonu 2024/2025

Lacko: Závody v Mostě dopadly nejlépe, jak mohly

Adam Lacko obsadil v domácím závodě mistrovství Evropy tahačů v Mostě jednu druhou a o den později dokonce první příčku ze čtyř závodních jízd. Ovládl tak domácí podnik a dál suverénně kraluje průběžnému pořadí seriálu. David Vršecký si zase připsal jedno druhé místo a celkově je osmý. Oba přední závodníci tahačů byli dalšími hosty Jiřího Zíty v pravidelném pořadu Svět motorů speciál, ve kterém diskutovali nejen o závodech z mosteckého autodromu, ale také například o posuzování závodních kolizí či rychlostním limitu.

Adam Lacko (vlevo) s trofejí pro vítěze
zdroj: PR autor: BURRYGA media

Adam Lacko má za sebou povedený víkend. V Mostě se předvedl ve skvělém světle a po sobotním druhém místu si připsal v nedělním závodě vítězství. Podařilo se mu tak navýšit vedení v pořadí mistrovství Evropy tahačů.

"Na domácí půdě se povedlo to, co jsme chtěli. Zvítězil jsem v neděli, v sobotu jsem byl na druhé pozici a v součtu jsem vyhrál celý závodní víkend, takže si myslím, že to dopadlo nejlépe, jak mohlo," uvedl Lacko.

Český závodník tak navýšil své vedení v celém seriálu, byť jen o dva body. "Myslím, že to bohatě stačí, protože teď už mám náskok 60 bodů. Pokud se nám nic nestane a technika vydrží až do konce, tak si myslím, že to stačí," řekl přesvědčivě Lacko s ohledem na náskok před druhým Jochenem Hahnem z Německa.

Video nelze z licenčních důvodů přehrát
Svět motorů speciál s Adamem Lackem a Davidem Vršeckým

Závody provázela vynikající kulisa. Nejen na české jezdce se přišla podívat spousta diváků. "Na konci cílové rovinky u šikany je vždy nejvíce lidí a největší podpora. Když vyjíždíme do zaváděcího kola, tak to slyšíme. Já to teda vnímám. Pak v závodě to člověk neslyší, protože se soustředí na tu jízdu. Ale zas po projetí cílem to je zase hodně slyšet," dodal Lacko.

Zatímco Lacko je v čele pořadí a bude se snažit náskok udržet, posunout směrem výš se chce druhý český závodník týmu Buggyra Racing David Vršecký. "Já jezdím sbírat body jak za jednotlivce, tak za tým. Pořadí týmů vedeme, takže bychom rádi vyhráli i týmy, ne jen jednotlivce. Já jsem osmý, na nějaké sedmé, šesté místo ta šance bodovou ztrátu stáhnout ještě ale je," doufal Vršecký.

Důležitost týmového úspěchu připomněl i Lacko. Tomu se přizpůsobuje i týmová strategie a spolupráce. "Když se s Davidem potkáme a jsme vedle sebe na trati, tak nebudeme spolu bojovat, ale spíš si pomůžeme, abychom nasbírali co nejvíce bodů jak pro každého zvlášť, tak samozřejmě pro tým," zdůraznil Lacko.

Rychlostní limit 160 km/h je přežitkem, myslí si oba

Vzájemná kolize dvou parťáků prakticky nehrozí, o to horší jsou střety s protivníky. O tom ví své právě Vršecký, který měl kolizi se Steffi Halmovou. Po závodě se spekulovalo, zda německá jezdkyně nedostane napomenutí za přetočení Vršeckého. "Já jsem věděl, že prostě neuberu. Buď to tam zašpuntuju, nebo se z toho dostanu zpátky," popsal situaci Vršecký.

"Po závodech jsme to museli jít řešit na věž, tak jsem si řekl: 'Paráda, konečně to někdo viděl.' Akorát to někdo viděl z druhého úhlu, takže ve finále jsme bojovali o to, abych nedostal napomenutí já. Nakonec se to uznalo jako závodní nehoda a bylo to bez mého napomenutí," přiblížil s ironickým úsměvem Vršecký.

Oba jsou však ostřílenými závodníky, což potvrzují při debatě o maximální povolené závodní rychlosti, která je stanovena na 160 km/h. Na jednoduchou otázku, zda není limit přežitkem, dvojice závodníků odpověděla jednohlasně: "Je."

Lacko byl však přece jen mírnější. "Když je třeba mokro, a jelikož nemáme dvoje pneumatiky na mokro a na sucho, a třeba v pátek v Mostě hodně pršelo, tak jsme měli kolikrát problém udržet se na trati. Protože jak jdou potoky vody přes trať, tak chytneme aquaplanning a pak je problém se udržet, takže ta 'stošedesátka' bohatě stačí. Ale pak na suchu, na rovince se někdy nudíme," dodal Lacko.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články