Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Liga mistrů UEFA

Hanikův tým dojel na závěr vytrvalostního MS těsně druhý

Karel Hanika a tým Yart-Yamaha prohráli na závěrečném podniku motocyklového mistrovství světa v závodech vytrvalců o pouhých sedm setin sekundy s vítězným BMW Motorrad world endurance. Třetí místo v šestihodinovém závodě v Mostě obsadil celkový vítěz šampionátu, tým Yoshimura Sert Motul.

"Jsem hodně naštvaný. Prohrát šestihodinovku o pouhých sedm setin sekundy, to hodně zamrzí. Začalo to pro nás špatně, protože motorka nestartovala a stalo se nám to ještě při prvním střídaní. Posléze jsme se začali rozjíždět s neutrálem a už se to zlepšilo. Celkově jsme těmi (technickými) problémy ztratili kolem čtyřiceti sekund," uvedl Hanika.

Hanikův týmový kolega Fritz po problémech s nastartováním motocyklu odjížděl ze startu předposlední. Po skvělé stíhací jízdě se na konci první hodiny dotáhl do špičky. Stroj převzal Hanika, ale problémy se startérem ho zdržely o další cenné sekundy. Oba jezdci doplnění o Canepu pokračovali ve stíhací jízdě. Fritz v závěru útočil na krajana Markuse Reiterbergera, ale ten ve finiši neudělal jedinou chybu a na cílové rovince se nenechal předjet.

"Navíc nám nevycházely zastávky v boxech, měli jsme o jednu více než soupeři. V závěru jsem byl hodně nervózní, Marvin Fritz dělal, co šlo, ale zkušený Reiterberger neudělal chybu," dodal Hanika.

Celkově osmé místo obsadil český tým TME Racing, v němž se střídali Filip Salač, jenž si odskočil ze světového šampionátu Moto3, Oliver König a Dominik Jůda. Domácí trojice skončila druhá v kategorii Dunlop Independent Trophy. "Startoval jsem jako první, takže to byly obrovské nervy, protože to nejedu za sebe a nechci celému týmu zkazit výsledek. Všichni tady tvrdě pracovali a bylo by hloupé udělat nějakou chybu hned na začátku. Celkově jsme se s tím dobře popasovali, a když jsem při svém druhém střídání viděl, že jsme dokonce první, tak mě napadlo, my na to vážně máme," řekl s úsměvem König.

Spokojený byl i Salač. "Bylo to fyzicky náročné, ale jinak než v Moto3. Jel jsem padesát minut, pak stejný čas pauza a takhle třikrát dokola. Neumím si představit jet čtyřiadvacet hodin a smekám klobouk před všemi, co to dokáží. Při třetím pobytu na trati už jsem nemohl pořádně brzdit. Na motorce jsem seděl po jednom testování vlastně podruhé a užil jsem si ji," řekl Salač.

Zdroj
ČTK

Hlavní zprávy

Nejčtenější články