Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Kooperativa NBL 2023/2024

Blíží se Rallye Hustopeče. Organizátoři se vypořádali s uzavírkami a deště se nebojí

V pátek odstartuje 14. ročník Rallye Hustopeče. I tentokrát bude soutěž ve znamení kompaktnosti, když celá proběhne během pouhých 21 hodin. V harmonogramu figuruje dvanáct rychlostních zkoušek a přímý přenos jedné z nich můžete sledovat v sobotu 16. 6. od 10:15 na ČT sport a webu ctsport.cz.

Rallye Hustopeče 2017
zdroj: ČTK autor: Šálek Václav

Rallye Hustopeče je tak trochu speciální soutěž především díky své prostorové úspornosti. "Hustopeče jsou specifické po stránce prostorové, protože ta rallye se jede na pětníku. A díky tomu, že tam máme tři kopce, tak dokážeme udělat horskou rychlostní zkoušku na placce, kde nejsou kopce. Podíváme-li se na celkové převýšení rychlostní zkoušky 9 a 12, je na to, že se to jede na rovině, neskutečné," vypráví ředitel Rallye Hustopeče Rudolf Kouřil.

"Srovnám-li to s jinými soutěžemi, které jsem letos dělal, tak ty se zase dělají na větším prostoru. Každá rallye je jiná. Každá je hezká, každá má jiný styl práce a každá ta trať se musí postavit jinak. Člověk musí zohlednit tu krajinu," popisuje Kouřil.

Určité specifikum Hustopečí, alespoň v rámci domácího šampionátu, je velké množství šotolinových cest, po nichž se budou závodníci prohánět. "Vznikly přirozeným vývojem tím, že nám končily asfaltové úseky a nikam nepokračovaly, byla tam šotolina a pak zas pokračoval asfaltový úsek, takže ve spolupráci s firmou se ty asfaltové úseky vyplnily kvalitnější šotolinou, která se upravovala až do současné podoby," prozrazuje Kouřil.

Letos práci organizátorům hustopečské rallye notně komplikovaly i četné uzavírky silnic. "Trápili nás, hlavně úsek Bořetice–Pavlovice, tam se teď opravují cesty. Několikrát jsme tak museli upravovat harmonogram i trasy erzet," popisuje ředitel soutěže a dodává, že změny na trase museli dělat do posledních chvil. "Nepodařilo se dokončit stavební práce tam, kde jsme měli jet rychlostní zkoušku číslo 7, takže jsme museli na poslední chvíli mírně pozměnit prvních 300 metrů, které se mírně liší, a pak už to najelo do těch míst, které měly být řádně," doplňuje Kouřil.

Je nám líto, video expirovalo.
Svět motorů speciál: Před Rallye Hustopeče

Komplikace by organizátorům mohlo způsobit i počasí, které se zdá být v posledních dnech nevypočitatelné. "Deště se nebojíme, už nám párkrát v minulosti sprchlo. Víme, že ty šotolinové úseky jsou zpevněné a za ty roky, co jsme to zhutňovali, tak je to opravdu kvalitní šotolina. Jediné, čeho se trochu bojím, je, kdyby přišel přívalový déšť, který má obrovskou sílu. Ale snad nic takového nepřijde," říká Kouřil a dodává:

"Kdyby se na trati něco stalo, tak ten plán tam vždycky musí být, byť dopředu nevím, jaký. Prostě to je otázka intuice, otázka okamžitého rozhodnutí a něco se s tím musí udělat," uzavírá ředitel hustopečské rallye.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články