GLOSA: Ronaldův odchod do zlaté klece má smysl, ale pro fanoušky ne
Za nejbolestivější snímek roku označil komentátor sportovního webu marca.com fotografii Cristiana Ronalda s dresem jeho nového saúdskoarabského týmu an-Nasr. Co dodat? Má pravdu, předsedo, tohle vážně bolí.
Fotbalový národ, donedávna rozdělený na fanoušky Ronalda a Lionela Messiho, ztratil jednu ze svých jistot. Samozřejmě, že odchod portugalského fotbalového metrosexuála z hlavní scény byl v sedmatřiceti letech na spadnutí, ale že to bude takový pád, to od ambicózního Ronalda čekal málokdo.
Fanoušci se rozdělili na zklamané a naštvané. A myslím si, že moc spokojený není ani sám Ronadlo, kterého do ropného království přilákaly dolary v množství, v němž by v Česku zajistily provoz okresního města, možná i krajského.
Ta suma zdánlivě nedává smysl, ale opak je pravdou. Ronaldo jako reklama – co můžete mít víc? A nebojím se, že by ropní šejkové počítat neuměli. Jedno je jisté: za rozumnou částku by tuhle slavnou sportovní značku určitě nezískali.
A tak slavný CR7 nečekaně rychle vypnul své ambice a po zpackané sezoně půjde už nejspíš jen dohrávat kariéru do zlaté klece. Všude kolem se ozývá: Má tohle zapotřebí? A odpověď je jasná: Nemá!
Ale když zájem z velkých klubů nebyl, tak tohle bylo asi jedné řešení, jak udržet CR7 jako známku, když ne kvality, tak aspoň luxusu.
Sezona v Manchesteru United pod novým koučem přece jen potvrdila, že tahle hvězda se s posedáváním na lavičce smiřuje hodně těžko, a když moc nehraje, tak ani velký Ronaldo nepředvádí to, co nesporně umí.
Když ani na MS v Kataru spící fotbalový virtuos neprocitl, byl výsledkem jen velký nezájem. A ti, kdo by zájem měli, zase neměli šanci jej získat.
Takže nakonec tenhle odchod do zlaté klece vypadá jako nejlepší řešení pro obě strany. Jen ta třetí, fanouškovská, se s tím už holt jen musí smířit a doufat, že se cílevědomý a stále ambiciózní Ronaldo ještě dokáže restartovat. I když teď to tak rozhodně nevypadá.