VIDEO: Ramírez dostal správně červenou a Jemelka žlutou, soudí komise
Byl to hojně diskutovaný moment sobotního utkání Bohemians 1905. Ti podle komise sudích nebyli proti Plzni v klíčových momentech poškozeni. Hlavní rozhodčí Jakub Wulkan v 71. minutě po zásahu od videa správně vyloučil domácího útočníka Erica Ramíreze, hostující Václav Jemelka o chvíli později v souladu s pravidly dostal pouze žlutou kartu. Komise posvětila i dvě klíčové situace ze zápasů v Pardubicích a v Jablonci.

Trenér Bohemians Jaroslav Veselý si po porážce 0:1 s Plzní postěžoval na údajně nekonzistentní posouzení obou zákroků v druhé půli. Kouč Pražanů označil červenou kartu pro Ramíreze za přísnou a byl přesvědčen, že vyloučeni měli být případně oba hráči. Jemelkův zákrok dokonce označil za horší. Komise mu však nedala za pravdu.
Wulkan za stavu 1:0 pro Viktorii nejprve Ramíreze za zákrok na plzeňského Sampsona Dweha vůbec karetně nenapomínal. Po zásahu videorozhodčího a přezkoumání situace ale venezuelského útočníka rovnou vyloučil.
Komise uvedla, že se jednalo o faul na červenou kartu. "Hráč domácího družstva nataženou nohou zasáhl zezadu soupeře podrážkou do achilovky, bez možnosti hrát míčem," vysvětlila komise.
O chvíli později Jemelka fauloval domácího záložníka Aleše Čermáka a od Wulkana dostal žlutou kartu. Podle komise zákrok na vyloučení nebyl. "Hráč hostujícího družstva ve snaze hrát míčem sice šel podrážkou vysoko proti noze soupeře, ale svoji nohu stahoval a soupeře zasáhl pouze minimálně," uvedla komise k utkání, které Západočeši vyhráli 1:0.
V Jablonci nakonec správně dostal domácí Vachtang Čanturišvili po zákroku vysokou nohou do hlavy Zlatana Šehoviče z Dukly jen žlutou kartu. Hlavní sudí Ladislav Szikszay nejprve gruzínského halfbeka v 73. minutě chybně rovnou vyloučil, po zásahu od videa a přezkoumání situace ale původní verdikt změnil a Severočechy do oslabení neposlal.
"Hráč domácího družstva nejprve zahrál míčem a následně lehce zasáhl soupeře kopačkou do hlavy. Rozhodčí původně chybně udělil červenou kartu, VAR (videorozhodčí) správně intervenoval," podotkla komise k zápasu, který skončil bez branek.
V sobotním utkání v Pardubicích dostal mladoboleslavský Filip Matoušek už v 16. minutě rovnou červenou kartu za zákrok na unikajícího Abdullahiho Tanka. Hostující trenér Aleš Majer s vyloučením nesouhlasil, zákrok dokonce ani nepovažoval za faul, podle komise však sudí Stanislav Volek rozhodl správně. Východočeši v přesilovce zvítězili 2:1.
"Rozhodčí správně vyloučil hráče hostujícího družstva č. 32 za zmaření zjevné brankové možnosti soupeře. Hráč hostujícího družstva levou nohou přišlápl nohu soupeře, který byl před ním, a následně ho i pravou nohou kopl," uvedla komise.