Komise odpálkovala protest Plzně: rozhodčí vás proti Jablonci nepoškodili
Plzeň v zápase 2. kola první ligy s Jabloncem ve dvou klíčových situacích poškozena nebyla, konstatovala komise rozhodčích. Obránce Martin Cedidla správně nedostal červenou kartu za faul, jímž způsobil vážné zranění gólmanovi Viktorie Martinu Jedličkovi, a vyrovnávací branka hostů v páté minutě nastavení platila v souladu s pravidly. Sudí také správně nařídili v utkání Sparty s Mladou Boleslaví penaltu ve prospěch domácích.

Plzeň po sobotní remíze 1:1 s Jabloncem podala protest proti výkonu sudích v čele s hlavním Lukášem Nehasilem a videorozhodčím Karlem Roučkem. Západočeši se ve dvou inkriminovaných situacích cítili poškozeni, komise jim ale za pravdu nedala.
Na konci deváté minuty za stavu 0:0 Jedlička poblíž čáry vyboxoval odražený míč těsně před Cedidlou, načež ho jablonecký obránce tvrdě trefil hlavou do obličeje. Oba hráči skončili otřesení na zemi a museli být několik minut ošetřováni.
Hůře dopadla gólmanská jednička Viktorie. Jedlička s otřesem mozku a zlomeným nosem putoval do nemocnice a bude nějakou dobu mimo hru. Sudí Nehasil Cedidlovi odpískal faul, karetní trest nicméně neudělil. Nezasáhl ani videorozhodčí Rouček. Západočeši se domnívali, že měl být jablonecký obránce vyloučen.
"Rozhodčí správně nařídil přímý volný kop pro domácí a správně neudělil osobní trest hráči hostujícího družstva č. 18 (Cedidlovi) po souboji s brankářem domácího družstva č. 23 (Jedličkou). Oba hráči svedli ve výskoku vzájemný souboj o míč, který jako první zahrál rukou domácí brankář. Vzápětí došlo k nešťastné srážce obou hráčů hlavami při snaze hrát míčem," uvedla komise.
V poslední z pěti nastavených minut jablonecký Nemanja Tekijaški srovnal na konečných 1:1. Západočeši reklamovali, že předtím ve vzdušném souboji zasáhl hostující David Puškáč obránce Svetozara Markoviče loktem do oblasti hlavy a znemožnil mu tím pohyb. Videorozhodčí po přezkoumání situace doporučil Nehasilovi gól uznat, podle komise správně.
"Brance předcházel souboj o míč hráče domácího družstva č. 3 (Markoviče) s hráčem hostujícího družstva č. 24 (Puškáčem). Hráč hostů vyskočil dříve a výše než hráč domácího družstva. Došlo ke kontaktu obou hráčů, ale nejednalo se o přestupek. VAR (videorozhodčí) správně neintervenoval," uvedla komise.
Sudí podle ní nechybovali ani v klíčovém momentu nedělního utkání na Letné. Za stavu 2:2 hlavní arbitr Rouček po zásahu videorozhodčího Jana Beneše a přezkoumání situace v nastavení správně nařídil penaltu pro Spartu za šlápnutí mladoboleslavského Martina Králika na nohu Victora Olatunjiho ve vápně. Trenér hostů Aleš Majer se marně rozčiloval, že šlo o přísný pokutový kop. Střídající Lukáš Haraslín z penalty zařídil Pražanům výhru 3:2.
"Rozhodčí na základě intervence VAR správně nařídil pokutový kop pro domácí družstvo. Hráč hostujícího družstva č. 3 (Králik) byl v souboji o míč později než hráč domácího družstva č. 7 (Olatunji), nezasáhl míč a podrážkou šlápl na kotník a nárt domácího hráče. VAR správně intervenoval," konstatovala komise.