Ušijte a dovezte. Jak česká firma Kalas v rekordním čase připravila dresy pro Van der Poela
Mělo to být pouze pro příležitost týmové prezentace. Jenže nakonec tým Alpecin-Fenix dostal výjimku a možnost vézt speciální dresy, které připomínají legendárního Raymonda Poulidora, i v první etapě Tour de France. Jak se narychlo podařilo dresy zhotovit a dopravit až do Francie?
Raymond Poulidor, dědeček hlavní hvězdy týmu Mathieuho Van der Poela, byl známý jako "ten věčně druhý". Na Tour de France nikdy celkové pořadí nevyhrál, vždy nestačil buď na Jacquesa Anquetila, či Eddyho Merckxe. Pro své porážky se ale stal miláčkem francouzského publika, které mu velmi přálo.
Poulidor, který na Tour de France přijížděl každý rok a setkával se tu s diváky, zemřel před dvěma lety. Jeho vnuk Van der Poel na letošní "Staré dámě" debutuje a jeho tým se rozhodl slavného předka uctít speciálními dresy ve fialovo-žluté barevné kombinaci. Ta evokuje dresy Poulidorova dávného týmu Mercier.
Dresy pro Van der Poela a jeho kolegy přitom vyrábí česká firma Kalas, kterou zastupuje jeden z expertů ČT sport, bývalý vynikající cyklista František Raboň. Právě on se svými spolupracovníky měl celou akci přípravy speciálních dresů na starosti. "Nemělo to jednoduchý průběh. Mělo to být jen na týmovou prezentaci," říká.
Závod s časem napříč Evropou
Jenže Mezinárodní cyklistická unie (UCI) udělila Alpecin-Fenix výjimku i pro první etapu závodu. "V pátek ve 12:45 mi volal manažer týmu a řekl mi, že pro mě má dobrou a špatnou zprávu. Dobrá byla s tou výjimkou, špatná v tom, že Van der Poel nepojede v ničem jiném než v závodní kombinéze, na kterou je zvyklý," líčí Raboň.
"Nastal problém, protože s tím jsme vůbec nepočítali, protože to mělo být jen na prezentaci a závodní varianta nebyla vyrobena, navíc Van der Poel jede o vítězství. Začal neuvěřitelný boj pro nás ve firmě Kalas, dával jsem tomu jedno procento. Naštěstí to dopadlo. Za hodinu a půl jsme byli schopni vyrobit dvě kombinézy," dodává.
"Pak jsme začali řešit, jak je během šestnácti hodin dostaneme 1700 kilometrů daleko na týmový hotel. Dopadlo to tak, že jsme vyslali zaměstnance s kombinézami do Bruselu, museli jsme vyřešit všechny koronavirové testy... Tam čekalo týmové auto, které čekalo 850 kilometrů dlouhá cesta. V devět ráno jsem dostal zprávu, že jsou doručeny," doplnil Raboň.