Poslední možnost pohnout s pořadím: časovka
Časovky se vedení závodu v éře Christiana Prudhomma vědomě snaží potlačovat, snižuje jejich počet i samotné porce kilometrů a také dává přednost časovkám horským před těmi rovinatými. Jedna taková přijde v předposlední den závodu, v němž se závodníci vydají na 54 km dlouhou kopcovitou trať z Bergeracu do Perigeux.
Jezdci se vydají z Bergeracu severovýchodním směrem, a dále tak pokračují směrem Paříž. Prvních 11 kilometrů bude ještě rovinatých, ale od této značky to půjde takříkajíc nahoru a dolů. Hlavní kopce jsou čtyři a změny rytmu, které budou muset závodníci na svých časovkářských speciálech zvládnout, by měly hrát v prospěch vrchařů – ti by tak neměli zaznamenat takové ztráty, jako kdyby se jela rovinatá časovka.
Důležité bude schovat si trochu energie a síly do závěru, protože v něm po 46 kilometrech přijde nejprudší výstup etapy Cote de Coulounieix-Charmiers (1,4 km/6,4 %). Až se přes něj jednotliví závodníci přehoupnou, čeká je zhruba šest kilometrů – na závěrečných třech si pak budou muset poradit v technickém dojezdu s několika zatáčkami a kruhovými objezdy.
Favoritem je přirozeně Tony Martin, který už také několikrát v letošním ročníku ukázal, jak silným je a jaké tempo dokáže vyvinout. Kopcovitý profil nicméně nahrává lepším vrchařům, takže u jezdců o celkové pořadí je těžké cokoliv prorokovat – silným by však měl být především Tejay van Garderen. V každém případě platí, že finální desítka celkové klasifikace po dnešku se bude rovnat té zítřejší v Paříži, a proto ze sebe každý bude chtít dostat maximum.