Další česká stopa na Tour. Trofeje pro vítěze znovu vyráběli v Novém Boru
Praha – Jestli se Leopold König dokáže probít až na celkové stupně vítězů Tour de France, se ukáže až v následujících dnech. Již nyní je ale jasné, že při závěrečném ceremoniálu na Champs-Élysées bude k vidění něco českého. Trofeje pro vítěze nejslavnějšího cyklistického závodu totiž již počtvrté ručně vyrobila firma Lasvit z Nového Boru.
Cenu navrhl designér Peter Olah pod vedením Jozefa Kabaně, šéfdesignéra Škody Auto, která je dlouholetým sponzorem závodu. Trofej svým dekorem navazuje i na designový koncept Škoda VisionC, při němž byla také použita podobná technika rytí skla.
Křišťálové ceny opět dostanou držitelé všech čtyř trikotů - celkový vítěz se žlutým trikotem, nejlepší jezdec do 25 let s bílým trikotem, nejlepší sprinter se zeleným trikotem a nejlepší vrchař s trikotem puntíkovaným.
Pohár je vyfouknutý do dřevěné formy z olovnatého křišťálu. Plně se tak využilo základní vlastnosti olovnatého křišťálu, tedy vysokého lomu světla a lesku. Pohár je následně zdobený rytím. Celkový vzhled působí jako třpytící se sníh ve slunečním světle.
Olah se prý nechal pro jejich siluety inspirovat dynamikou a atmosférou prestižního a nejobtížnějšího cyklistického závodu. Každá trofej váží téměř šest kilogramů a je vysoká přes 60 centimetrů.
"Letošní trofej je oslavou českého sklářského umění a zručnosti. Jsme pyšní na to, že se nám právě prostřednictvím této nádherné trofeje podařilo být součástí nejslavnějšího cyklistického závodu. Při výrobě se vždy snažíme pokořit dosavadní hranice a odvést práci v té nejlepší kvalitě, stejně tak jako cyklisté při závodě," řekl Leon Jakimič, zakladatel a prezident společnosti Lasvit, která se proslavila unikátními skleněnými plastikami a svítidly, jež dodává do celého světa.