Kam zamíří Primož Roglič? Kandidátů na to být novým působištěm slovinské hvězdy bylo hned několik, ale vypadá to, že zřetelným favoritem je německá sestava Bora-hansgrohe. Podle zákulisních zpráv zbývají k podpisu s vítězem čtyř Grand Tour už jen formality.
Roglič a Bora-hansgrohe? K podpisu smlouvy mají zbývat už jen detaily
Roglič před několika dny oznámil, že po osmi letech opustí stáj Jumbo-Visma. Vedlo ho k tomu více faktorů: Ten nejvážnější spočívá zřejmě v tom, že by vedle Jonase Vingegaarda jen těžko dostal možnost jet na celkové pořadí na Tour de France, tedy na jediné Grand Tour, kterou ještě nedokázal ve své kariéře ovládnout.
Navíc se v současnosti mluví o možném spojení Jumbo-Visma s týmem Soudal-QuickStep, což by mělo znamenat příchod další hvězdy s velkými ambicemi, tedy Remca Evenepoela. Roglič, který o víkendu vyhrál jednodenní italský podnik Giro dell'Emilia, se i proto rozhodl své dlouhodobé působiště opustit. Stále ale není jasné, kam to bude.
Jako nejvážnější adept na to být novým Rogličovým zaměstnavatelem se momentálně jeví německý tým Bora-hansgrohe. Na veřejnosti se již v minulých dnech objevily fotografie Rogliče v rakouském sportovním centru společnosti Red Bull, kde se měl zúčastnit schůzky s vedením německé stáje.
O oboustranném zájmu nyní údajně mluví i zdroje, o kterých mluví například cyklistický server GCN. Podle nich zbývají k podpisu smlouvy už skutečně jen detaily. K samotnému uzavření dohody by pak mělo dojít v nejbližších dnech – možná již před sobotním závodem Kolem Lombardie, který značí konec cyklistické sezony 2023.
Vyhrát Tour a být příkladem mladým
A jaký smysl by pro německou stáj Roglič, který si v Jumbo-Visma přišel na šest milionů eur ročně (147 milionů korun), vlastně měl? V sestavě Bory-hansgrohe najdeme několik jezdců na pořadí (vítěz loňského Gira Jai Hindley nebo ruský vrchař Aleksandr Vlasov), je tu i mladík Cian Uijtdebroeks, který skončil osmý při svém třítýdenním debutu na Vueltě.
Příchod Rogliče by ale byl ještě větším trumfem – skutečným esem, se kterým Němci celou Tour poprvé vyhrají. Slovincovi sice bude na konci tohoto měsíce již čtyřiatřicet, stále ale patří mezi úplnou špičku a například jeho zrychlení v závěru etap patří mezi ty dovednosti, na které často (jako na Giro dell'Emilia) nemá recept ani jeho mladší krajan Tadej Pogačar.
Jedním z posledních závodů, které Roglič nikdy nevyhrál, je kromě mistrovství světa hlavně Tour de France. Před třemi lety byl vítězství blízko, ale v předposlední etapě neslavně prohrál právě s Pogačarem. Ve schopném týmu Bory, která má na soupisce také řadu horských domestiků, by se mu to v roce 2024 podařit mohlo.
Mohl by se stát žlutým šampionem a zařadit se do úzkého klubu jezdců, kteří všechny tři třítýdenní závody dokázali vyhrát. Patří sem Jacques Anquetil, Eddy Merckx, Bernard Hinault, Felice Gimondi, Alberto Contador, Vincenzo Nibali a Chris Froome. Bude tím sedmým do party právě cyklista, který se původně věnoval úplně jinému sportu?
A Bora-hansgrohe s Rogličem může mít ještě jiné záměry. Mohl by se totiž stát mentorem pro mladší vrchařskou generaci v čele s Uijtdebroeksem, který by v jeho závěsu mohl vyrůst v nového šampiona cyklistických Grand Tour. Angažování Rogliče by pro Boru dozajista bylo hodně drahou "srandou".
Ale taky takovou, která by se německému týmu v případě vítězství na Tour dozajista bohatě vyplatila.