Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Archiv Z 1978: ČSSR - SSSR

Byli jsme namlsaní, přiznal Šonka. Kopfstein je s premiérou spokojený

Praha – Z pohledu českých pilotů to byla trochu rozpačitá sezona seriálu Red Bull Air Race. Martin Šonka nenavázal na své čtvrté místo a skončil devátý, Petr Kopfstein při své premiéře obsadil předposlední třinácté místo. Zkušenější z české dvojice přiznal, že cítil "namlsanost" a udělal si na sebe větší tlak, než by bylo zdrávo. Kopfstein byl spokojený. První rok mezi elitou ho hodně naučil. Věří, že nabyté zkušenosti brzy zúročí.

Red Bull Air Race
zdroj: ČTK autor: Ivo Stejskal

"Člověk nechce jít ve výsledcích níž. Vidí se na bedně a výš v popředí. Byl to náš cíl. Asi nějakým tlakem, který jsem si na sebe vytvořil, že výsledky musí přicházet, dopustil jsem se několika závažných chyb, které nás stály strašně moc bodů," připustil Šonka.

"Byli jsme namlsaní. Když už je člověk na bramborové medaili, nic jiného než ten cenný kov nechce," zdůraznil Šonka ve Sportovních zprávách.

Například při závodě v Budapešti záhy po startu překročil povolenou hranici přetížení 12 G a přišla nemilosrdná diskvalifikace. "Závodní let trvá minutu a během ní se toho stane tolik, co za celý týden v běžném životě. Je to intenzivní časový úsek, musíte hlídat stovky věcí. Víte, že letíte v turbulenci a ta může v okamžiku přidat jedno dvě G během manévru," nastínil Šonka.

Je nám líto, video expirovalo.
Šonka s Kopfsteinem v SZ o minulé i nadcházející sezoně

Diskvalifikace přišla také hned v úvodním závodě v Abú Zabí, tentokrát za překročení bezpečnostní zóny. Ačkoli kvalifikace vcelku osmatřicetiletému pilotovi vycházely, v závodech často neprodal to, co v něm i v jeho stroji je. "Letíte na hraně a proti rychlým soupeřům, musíte trochu riskovat," přiblížil nelehkou situaci pilota Šonka.

To Kopfstein neměl na co navazovat, povinnost ho tudíž nemusela svazovat. "Tuhle sezonu jsme si ještě užít mohli. Sbírali jsme s celým týmem zkušenosti. Na druhou stranu bych nechtěl brečet, ale měli jsme taktéž hodně smůly. Několikrát jsme se dostali do osmičky, ale z nějakého důvodu se závod nedolétal. Pokud se věc mohla rozhodnout dobře či špatně, většinou dopadla špatně," uvedl Kopfstein.

Ještě doladit, co se dá

Už od poloviny roku ladí česká dvojka v prestižním seriálu nový stroj. "Věříme si na příští sezonu, hodně letadlo modifikujeme. Vesměs sezonu hodnotíme pozitivně, tým se sladil a věříme, že to zužitkujeme už ten další rok," zdůraznil. "Všechno finišujeme. Letadla se budou zhruba za měsíc odesílat do Abú Zabí. Během dvou týdnů odlétám do USA otestovat letoun a sžít se s ním," dodal Kopfstein.

Také Šonku čekají poslední úpravy na stroji. "Pracovali jsme na něm už před touto sezonou. Spoustu věcí jsme už vychytali. Letadlo létá dobře. Rozhodně na to máme. Technické věci ještě řešíme. Asi nejvíce pracujeme na chlazení motoru," přiblížil Šonka.

V prosinci a lednu se budou oba věnovat mimo jiné fyzické přípravě. A v únoru už celý kolotoč startuje nanovo. Úvodní závod je na programu v Abú Zabí.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články