Stejní, ale jiní. Český paralympijský tým má novou kampaň k Hrám v Paříži
Podávají špičkové výkony, tvrdě trénují, hrdě reprezentují Česko. Na rozdíl od zdravých sportovců však musí paralympionici překonávat o pár překážek navíc. Právě na tyto rozdíly upozorňuje Český paralympijský tým v nové kampani "Stejní, ale jiní" před paralympijskými hrami v Paříži.
Prvním prvkem kampaně je speciální paralympijská tramvaj, která již několik dní brázdí ulice Prahy. Naplno pak kampaň vypukne v průběhu léta a skončí po paralympijských hrách v Paříži.
Ve veřejném prostoru a v médiích se tak objeví třeba následující vzkaz handicapovaného cyklisty Patrika Jahody, jenž svůj handbike pohání rukama: "Stejná přilba, stejný okruh, stejná dřina. Jediný rozdíl je, že mě po šlapání nebolí nohy."
Sám závodník je z kampaně nadšený. "Obrovsky se mi líbí. Staví nás na stejnou úroveň jako zdravé sportovce, přesně tak to má být. Slogan 'Stejní, ale jiní' krásně ukazuje, že opravdu nezáleží na tom, jestli sportujete s handicapem, nebo bez něj. Jde o radost ze sportu a úsilí, které do toho dáváme, to je stejné pro každého," má jasno Jahoda.
"Držíme se hesla sport je jenom jeden, vždyť parasport přináší úplně stejné emoce bez rozdílu. Chceme, aby fanoušci vnímali parasportovce jako špičkové atlety, aby jejich závody a zápasy prožívali, aby jim na jejich výkonech opravdu záleželo. Věříme, že naše kampaň k tomu může výrazně pomoct," říká Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výboru.
Český tým má na paralympiádu v Paříži zatím zajištěných 20 míst. Hry odstartují 28. srpna a potrvají do 8. září.