Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
VK Lvi Praha - VK Trox Příbram

Používat olympijské symboly je výsadou pro vyvolené

Soči - Spojit jméno své firmy s olympiádou je přáním mnoha firem. Olympijské symboly ale může využívat jen několik exkluzivních partnerů Mezinárodního olympijského výboru, kteří za to neváhají zaplatit miliony. Peníze od oficiálních partnerů a z prodeje vysílacích práv tvoří většinu olympijských příjmů. Na tržby ze vstupenek připadá z celkové sumy zhruba desetina.

S olympiádou se tradičně pojí i striktní marketingová pravidla, jako třeba zákaz reklam na sportovištích či na dresech. Povolená jsou jen loga jednotlivých výrobců oblečení, která ale mají přesně definovanou velikost. Logo sponzora na helmě musel před 12 lety na Hrách v Salt Lake City přelepit i akrobatický lyžař Aleš Valenta. Nebylo totiž schválené Mezinárodním olympijským výborem.

Symboly barevné pětice propletených kruhů, vlajky, ale i hymna, oheň, pochodeň nebo samotný výraz olympiáda mohou užívat jen vybraní partneři. "Mezinárodní olympijský výbor spolupracuje s exkluzivním počtem partnerů v tzv. programu The top olympic partners a tito partneři mají právo užívat právě ty olympijské symboly," říká Alexandr Kliment, mluvčí Českého olympijského výboru.

S olympiádou tak už několik let spojují své jméno firmy, jako je třeba americká Coca-Cola, McDonald's, japonský Panasonic nebo jihokorejský Samsung. Za jeden olympijský cyklus, kdy figurují na seznamu hlavních partnerů letních i zimních Her, zaplatí miliony. Na ten současný přispějí dohromady víc než miliardou dolarů. Výměnou za to mohou olympijské symboly používat po celé čtyři roky. "Olympiáda, pokud se jí účastníte jako oficiální partner, vám zaručuje exkluzivitu na marketingové aktivity. A pokud to firmy dělají chytře, tak mohou tu značku velice dobře zviditelnit," říká marketingový odborník Bohuslav Bohuněk.

Zdroj
ČT24

Hlavní zprávy

Nejčtenější články