Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
FIM Speedway Grand Prix Polsko

Už se nemůžu dočkat, dám do toho všechno. Co se má stát, se stane, říká Salač před sezonou

Zimu tráví hlavně v posilovně a občas se sveze na krosce. O víkendu si ale Filip Salač, jediný český závodník v seriálu mistrovství světa silničních motorek, zpestřil přípravu na první sezonu v kubatuře Moto2 ve Španělsku na okruhu v Jerezu. "Byl jsem tam s bráchou, který mi pomáhal a dělal mechanika. Jezdil jsem tři dny na litrové motorce, každý den sedmkrát dvacet minut," vysvětluje devatenáctiletý závodník.

Filip Salač
zdroj: ČTK/PR/Snipers Team

Po sezoně přestoupil do silnější třídy, motorku si už vyzkoušel koncem sezony a byl moc spokojený. "Těším se moc, nemůžu se dočkat. Je to pro mě něco nového, další krok v kariéře. Teď se hlavně snažím nabrat svalovou hmotu, protože ta motorka je větší, mohutnější a bude to na ní potřeba. Než ji člověk dostane pořádně do ruky, tak jezdí křečovitě a musí do toho dávat víc síly. Taky se na ní líp vejdu než na moto3," popisuje, co by mělo smazat hanidcap jeho vyšší postavy.

Ovšem nejen fyzička je při závodech světové motorkářské elity důležitá. "Je to hlavně psychická námaha. Jde o to umět se soustředit, umět dýchat a zůstat koncentrovaný celou dobu a na to popravdě vlastně nevím, jak se připravit," přiznává, ale věří, že fyzická síla z posilovny mu pomůže i s psychikou.

Do startu nové sezony jej čeká ještě sedm oficiálních testovacích dnů s novou motorkou a italským týmem Gresini Racing. "Jsou to tři testy, což je víc než dost, tolik testovacích dnů jsem před sezonou ještě nikdy neměl," tvrdí jedna z největších nadějí tuzemského motorsportu.

"Tam už se řeší nastavení a další věci. Nejdůležitější je, že už budu jezdit na motorce, na které budu závodit," dodává.

Je nám líto, video expirovalo.
Legendární Rossi zakončil kariéru desátým místem ve Valencii

V nejslabší kubatuře šampionátu byl většinou zvyklý závodit ve velké skupině, která se jen občas roztrhala, v Moto2 by to mělo být jiné. "Tady většinou jedou pohromadě jen v úvodu, ale rozhodně to není tak, že by většina jezdců jela v jedné skupině celý závod," říká před důležitým krokem ve své kariéře.

Velkou hlavu si z toho, co by nastalo, kdyby to nyní v silnější kubatuře nevyšlo, nedělá a hledí jen dopředu. "Nad tím nepřemýšlím, dám do toho všechno jako vždycky a co se má stát, se stane," tvrdí jezdec.

S týmem má smlouvu na rok s opcí. Zatím si žádné cíle nedává. "Ještě jsem neodjel ani jeden závod, ale chtěl bych jezdit na bodech a posbírat co nejvíc zkušeností."

Salačovým manažerem je už řadu let prezident Autoklubu ČR Jan Šťovíček, ten mu shání prostředky, kterých není ve světě silničních motorek nikdy dost. "Peněz, které musím přinést do týmu, je zhruba stejně jako v Moto3 a pohybuje se to kolem 250 tisíc euro," konstatuje mladík, který by se jednou rád dostal i do nejvyšší MotoGP, ale na to nyní vůbec nemyslí a soustředí se na svoji novou výzvu.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články