Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
BBV po 25 letech

Tým šlapal, auto také, pochvaluje si Fulín po sezoně. Zláká ho teď rallye?

Praha – Evropský pohár cestovních vozů je už dva roky pod dominancí českých jezdců. Petr Fulín neměl po loňském prvenství s BMW konkurenci ani letos v třídě TC2. Plzeňský jezdec kraloval i poslednímu dílu na Sicílii a získal suverénním způsobem evropský primát v kategorii cestovních vozů. Celkově v sezoně ovládl sedm z deseti podniků a pokaždé stál na stupních vítězů. V rozhovoru Sportovních zpráv prozradil, co ho vyšvihlo na vrchol a jestli plánuje nakouknout i do mistrovství světa.

Je nám líto, video expirovalo.
Host Sportovních zpráv: Automobilový jezdec Petr Fulín

Držitel Zlatého volantu 2013 Fulín na Sicílii po kvalifikaci ovládl i oba závody, druhý navíc skončil týmový kolega Michal Matějovský. Díky tomu zvítězili Češi i v Poháru národů. "Fantastická sezona, jak z říše snů. Bez kolizí a problémů s technikou, s fungujícím týmem," liboval si v úvodu Fulín.

Před posledním podnikem se ale nervozita v týmu přece jenom dostavila, promotér totiž vypsal za výhru dvojnásobný počet bodů. Dále si nebyl jistý, že vydrží motor, který dostával zabrat celou sezonu. Hrozby se nenaplnily a radost s kolegou Matějovským mohla propuknout. "Michalovi to v letošní sezoně sedlo. Opět se mohl spolehnout na auto a tým, který byl sice malý a pracující s omezeným rozpočtem, ale nesmírně pracovitý, jako ten můj. Za to jim třeba poděkovat," chválil Fulín.

Dva roky ladili vůz i přes zimní pauzu. Zrychlovali, nastavovali tlumiče, obměňovali materiál i ve sníženém finančním režimu. "Motorsport je šíleně drahý, potřebujete hlavně na motor. Vždy jsme jezdili na dva. Letos jsme zkusili jet s jedním, který jsem se snažil šetřit. Riskoval jsem, že nedojedu třeba právě na Sicílii, ale vyšlo to i díky té práci během posledních dvou let," uvedl.


Mohl si tak v klidu užívat okamžiky posledních kol na staré dráze v Itálii. "Zima bude dlouhá, chtěl jsem se ještě svézt," řekl jezdec, ve kterém se často pere zdrženlivý jezdecký styl legendárního Alaina Prosta s tím odvážnějším tragicky zesnulého Ayrtona Senny.

V posunu o kategorii výš mu brání finance, stejně jako po loňském triumfu. "Usilujeme o to, ale na nejprestižnější kategorii nemáme peníze. V České republice není tolik silných partnerů nebo potenciálních firem. Na druhé straně je tu možná něco špatně, když fotbalisté a hokejisté vydělávají tolik, kolik vydělávají, a motoristický jezdec riskuje život skoro každý víkend, a ještě by si to měl sám platit," posteskl si.

Světový šampionát se ho tedy zatím týkat nebude, ale změny nastat mohou. "Mám rád výzvy, jsou tu nabídky třeba z rallye. Pokud nenajdu smysluplný okruhový program, jsem ochoten vyjednávat o změně kategorie," připustil na závěr.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články