Je nám líto, video expirovalo.
Následuje
Paralympijský magazín

Strašně mě to baví, nečekal jsem, že mi motorka takhle sedne, říká Salač

S nejnižší kubaturou ve světovém šampionátu se rozloučil předminulý víkend krásným závodem a čtvrtým místem a už má za sebou i testování motorky pro silnější třídu Moto2 v Jerezu. Filip Salač, jediný český závodník mezi světovou motorkářskou silniční elitou, nyní prožívá hodně příjemné období. "Strašně mě to baví," hlásí pro web ČT sport ze Španělska po druhém dnu testování devatenáctiletý talent, který věří, že mu silnější kubatura a větší motorka budou vyhovovat víc než Moto3.

Filip Salač
zdroj: ČTK/PR/Snipers Team

"Je to úplně jiná motorka, jede se na ní úplně jiným stylem – baví mě ta široká guma, takže se s ní dá normálně klouzat, zatímco na moto trojce stačil jeden smyk a následoval automaticky pád," vysvětluje rozdíly mezi kubaturami. "Je to už zkrátka lepší motorka, má lepší brzdy, lepší tlumiče," dodává podrobnosti.

Ve třídě Moto2 mají všichni závodníci stejné motory a týmy mají k dispozici tři druhy rámů. "My máme Kalex a zatím velká spokojenost," říká vytáhlý mladík, který měl kvůli vyšší postavě na menší motorce problém, což by nyní mělo být pryč.

Spokojený je i s výkonem. "V Jerezu je okruh pomalejší, tady jsme jezdili maximálku tak dvě stě padesát, ale třeba v Mugellu se jezdí přes tři sta," těší se na věci, které normální smrtelníky za řidítky motorek spíš vyděsí.

I s časy, které v Jerezu při ochutnávce toho, co jej ve vyšší kubatuře čeká, zajížděl, byl spokojený. A nebyl sám. "Byl jsem jen půl vteřiny za nejrychlejším jezdcem. Vůbec jsem nečekal, že mi motorka tahle od začátku sedne a že bych mohl jezdit hned tak rychle, takže i v týmu byli spokojení," tvrdí mladík. "Baví mě to víc než moto trojka," dodává.

Salač je zatím spokojený s podmínkami ve svém novém italském týmu Gresini Racing, s nímž má zatím podepsanou smlouvu jen na příští sezonu. "Všechno tu funguje. Je tu o dva lidi víc a řeší se tu mnohem víc věcí, než jsem byl zvyklý v moto trojce, třeba co se týče nastavení. Takže jsem spokojený."

Dělení na jedničku a dvojku v týmu jezdci zatím nijak neřeší. "Teď jsem jezdil rychlejší časy než můj týmový kolega, ale nijak rozdělené to nemáme," říká k o tři roky staršímu italskému kolegovi Alessandru Zacconemu, který má zkušenosti se superbiky, ale poslední sezonu jezdil elektrickou MotoE a skončil celkově pátý.

Po sezoně čeká Salače dlouhá pauza, ale Karibik, sluníčko a opalování nepřipravuje. "Teď budu mít dlouhou pauzu, ale žádnou dovolenou nechystám. Dám si jen pár dnů odpočinek," přibližuje svůj nejbližší program. A myšlenkami už utíká k nadcházející sezoně: "Těším se moc," říká.

Zdroj
ČT sport

Hlavní zprávy

Nejčtenější články